Hei,
Jeg bor i en nybygd villa i Stockholm-området. Nå som det har snødd har jeg oppdaget at det er to steder hvor snøen smelter ved husgrunn, til tross for at det er flere minusgrader ute.
Grunnen er plate på mark
Er dette normalt?
Tenker at det sikkert lekker en hel del varme fra huset da.
Jeg bor i en nybygd villa i Stockholm-området. Nå som det har snødd har jeg oppdaget at det er to steder hvor snøen smelter ved husgrunn, til tross for at det er flere minusgrader ute.
Grunnen er plate på mark
Er dette normalt?
Tenker at det sikkert lekker en hel del varme fra huset da.
Jeg antar at du har L-element på huset ditt, noe som betyr at elementet bare har 100 mm celleplast ut. Dette skyldes at nedføring av veggvekten krever betong under seg i kantbalken.H Haggis1 skrev:
Ved elskapet antar jeg at du mener fasademålerskapet der du har strømmåleren, der pleier man noen ganger å måtte fjerne litt celleplast fra L-elementet for å få inn alle strømledninger, fiberledning mm.
Hva som skjer ved terrassedørene dine er det vanskeligere å finne ut av…
Nettopp, snøen smelter ved fasademålingsskapet. Der går det 3 stykker 50mm gule rør for strøm og fiber.Rejäl skrev:Jeg antar at du har L-element på huset ditt, noe som betyr at elementet har bare 100mm celleplast utad, så det. Dette skyldes at nedføring av veggvekten krever betong under seg i kantbalken..
Ved elskapet antar jeg at du mener fasademålingsskapet der du har din elmåler, der pleier man noen ganger måtte fjerne litt celleplast fra L-elementet for å få inn alle elslanger, fiberslange mm.
Hva som skjer ved dine verandadører er det vanskeligere å råde om…
Hva jeg kan se fra bildene, går rørene på innsiden av isolasjonen.
Men de kan ha laget et større hull i bunnen kanskje? Dette er ingenting å bekymre seg for..H Haggis1 skrev:
Når det er snø mot grunnmuren så smelter snøen bort tydelig rundt huset i alle fall på mitt hus..
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Snön smälter FORT runt huset under vintern
Värme allmänt -
Hjälp med att identifiera något som gräver vid husgrund och lämnar mystiska spår i snön
Övrigt husrelaterat -
Snön smälter på del av taket
Isolering -
Isgata när snön smälter
Trädgård allmänt -
Snön knäckte mitt lilla tak,vid snösmältning
Tak & Vind