Hei!
Lurer på om noen kan tipse om hvor man i Uppsala med omegn kan kjøpe snekkertrevirke?
Jeg er en glad amatør som er interessert i det meste som funker til møbler.
Har dessverre ikke så mye plass i garasjen og kjøper derfor helst tørket virke.
Noen som kanskje har litt snekkertrevirke å selge
?
Takk på forhånd!
Lurer på om noen kan tipse om hvor man i Uppsala med omegn kan kjøpe snekkertrevirke?
Jeg er en glad amatør som er interessert i det meste som funker til møbler.
Har dessverre ikke så mye plass i garasjen og kjøper derfor helst tørket virke.
Noen som kanskje har litt snekkertrevirke å selge
Takk på forhånd!
Joungs i Valö har eget høvleri og pleier i alle fall å ha fin furu hjemme. Og er aldri vanskelige med å selge mindre mengder. Fungerer som en vanlig trelast fra det perspektivet. Jeg vet imidlertid ikke hvordan det er med fuktighetsinnholdet i deres trevirke.
Ingen anelse. Har bare handlet furu av dem. For det meste i form av spesialhøvlede lister etc, men noen ganger i form av ubearbeidede planker direkte fra deres lager. Så vidt jeg vet er de ikke spesialisert på snekkerivirke, men det er mer en konsekvens av at de har råvare til sitt eget høvleri i kombinasjon med liten virksomhet og god service som gjør at man kan kjøpe virke direkte fra dem.
Når jeg selv lette tidligere fant jeg denne lenken http://smasagarnaiuppland.com/ som i sin tur lenker videre til små sågar, bl a rundt Uppsala. Jeg gikk dog ikke videre med mitt prosjekt, så jeg har ikke sjekket nærmere enn så. Men det kan kanskje være en utgangspunkt?
Klikk her for å svare