Hei.
Er det noen i Stockholm-området som har bestilt smijern til huset sitt?
Jeg skal bestille modifisering av et rekkverk samt konstruksjon av to balkongrekkverk.
I tillegg skal gjerdet som ligger på tomten forandres litt.
Siden det er gamle ting som skal renoveres, trengs både sandblåsing og deretter galvanisering og maling av tingene.
Det hadde vært gøy om noen også vet hvilke prisnivåer man kan forvente seg...vanskelig spørsmål riktignok.
Er det noen i Stockholm-området som har bestilt smijern til huset sitt?
Jeg skal bestille modifisering av et rekkverk samt konstruksjon av to balkongrekkverk.
I tillegg skal gjerdet som ligger på tomten forandres litt.
Siden det er gamle ting som skal renoveres, trengs både sandblåsing og deretter galvanisering og maling av tingene.
Det hadde vært gøy om noen også vet hvilke prisnivåer man kan forvente seg...vanskelig spørsmål riktignok.
Trenger også tips. Bygger i Nacka og har ringt til 2 smieverksteder i Saltsjö-boo. Vi er ute etter et fransk balkongrekkverk til en 140 cm bred dør. På det ene verkstedet fikk jeg pris på 8500:- + moms. Han sa at det ikke var noen prisforskjell på malt eller galvanisert rekkverk. (Kan ingenting om dette så....) Neste verksted skulle ha ca 2000:- inkl moms!!!! Hvordan i hel...te kan det være så stor forskjell? Noen som har noen prisopplysninger å sammenligne med. Hva er rimelig?
oj... Nå ble det tungt. Vi skal ha en sånn ca. 20 meter gjerde, pluss de "små" endringene på eksisterende rekkverk og gjerde....
slitsomt...
Med tanke på hva buffy sier så bør man nok kikke rundt litt - samt å undersøke prisene ute på bygda (akkurat som alt annet til vårt prosjekt).
slitsomt...
Med tanke på hva buffy sier så bør man nok kikke rundt litt - samt å undersøke prisene ute på bygda (akkurat som alt annet til vårt prosjekt).
Jeg la ned smijernrekkverksjakten et par år men kjøpte trapperekkverk før ferien. Dessverre har vi ikke fått satt det opp ennå, men prisen var riktig. Kommer nok til å kjøpe fra samme leverandør neste gang også, men la noen andre male. Jeg kjøpte fra en smed utenfor (med betoning på UTENFOR) Enköping som har verksted hjemme. Sveisingen har jeg ingenting å bemerke på. Betalte 800 kr+mva inkl lakk.
Sist redigert:
Medlem
· västra götaland
· 1 017 innlegg
...........sjekket det i dag........nåja, det var nærmere 3 kr per kilo for galvanisering.........hvis man regner med at kiloprisen for jernet er ca 17 kr per kilo, så koster det ca 40-60 kr per kilo etter bearbeiding på verkstedet ....tilskjæring, sveising, og montering hos kunden
Medlem
· västra götaland
· 1 017 innlegg
Har aldri vært med/hørt om å oppgi kilopris på arbeid.
Det er jo helt avhengig av hvordan rekkverket ser ut.
Det er jo helt avhengig av hvordan rekkverket ser ut.
Medlem
· västra götaland
· 1 017 innlegg
Har gjort en drøss rekkverk og da pleier jeg å dra ut til kunden og måle, diskutere eventuelle løsninger/designspørsmål.
Deretter regner sjefen på ca. hvor lang tid og hvor mye materiale som kommer til å gå med og deretter gir han en pris, hvis det ikke er på løpende timepris.
Montering eller ikke pleier å være 50/50.
Deretter regner sjefen på ca. hvor lang tid og hvor mye materiale som kommer til å gå med og deretter gir han en pris, hvis det ikke er på løpende timepris.
Montering eller ikke pleier å være 50/50.
Klikk her for å svare