Jeg har blitt lei av alle smarte plugger som holder i 1-2 år. Nå vil jeg bytte ut stikkontaktene. Noen som kan tipse om gode vegguttak som kan styres med Google etc?

Davidbagare
Plejd?

Funker med Google Home

Davidbagare Davidbagare skrev:
Plejd?

Fungerer med Google Home
Men selger de vanlige uttak eller mener du at man setter inn en plejd innenfor?

Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Jeg har blitt lei av alle smarte plugger som holder i 1-2 år. Nå vil jeg bytte ut stikkontaktene. Noen som kan tipse om bra vegguttak som man kan styre med google etc?
Om den eneste grunnen til at du vil bytte til uttak er fordi pluggene går i stykker, bør du nok tenke over "hvorfor" de går i stykker for deg.

Teknologien i et smart uttak skiller seg ikke nevneverdig fra teknologien i en smart plugg, og det er vesentlig dyrere å bytte ut et ødelagt uttak enn en ødelagt plugg.

Davidbagare
Men selger de vanlige uttak eller mener du at man stopper inn en plejd innenfor?
Innenfor eksisterende uttak om det er plass. Alternativt i en boks utenfor uttaket.

• Liker
Ludde Jakobsson
  • Laddar…
Walle85
Hvilke merker på plugger kjører du? Jeg har hatt mine veldig mange år uten et eneste problem. Mine eldste er fra Nedis og kobles opp via Wifi.

• Liker
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Hva har du for smarte uttak i dag som ikke holder? Jeg har et Schneider Exxact Wiser Zigbee som ser ut til å fungere fint.

Men jeg bruker det kun for å måle strøm. Hvis du lar reléet jobbe mye og slår av og på flere ganger i timen, vil mange smarte uttak gi opp ganske fort...

• Liker
Ludde Jakobsson og 1 annen
  • Laddar…
Jeg har kjørt med ikea Trådfri plugger og lyskilder i mange år og det fungerer bra.. Har også deres gateway så kan kommunisere med Apple og Google..

• Liker
Ludde Jakobsson
  • Laddar…
Walle85 Walle85 skrev:
Hvilke merker på plugger kjører du? Jeg har hatt mine veldig mange år uten et eneste problem. Mine eldste er fra Nedis og kobles opp via Wifi.
Har kjørt på Nedis og Cleverio. Har nå 3 plugger som av ulike grunner ikke funker. Nedis slutter helt plutselig å ta imot mens Cleverio har gått i stykker helt.

Har kjørt på Nedis og Cleverio. Har nå 3 plugger som av ulike grunner ikke funker. Nedis slutter helt plutselig å ta imot mens Cleverio har gått i stykker helt.
Begge de to er vel Tuya WiFi-plugger med ulike merke? Så i prinsippet er det samme sak du har kjøpt (og vil være det om du kjøper WiFi-plugger bortsett fra Shelly)

Chr1st0ff3r
Test Plejd SPR-01.

• Liker
Ludde Jakobsson
  • Laddar…
Davidbagare
Eller legg til et par hundre og test Plejd CTR-01 i stedet, så slipper du en plugg som bygger mye i uttaket.

• Liker
Chr1st0ff3r
  • Laddar…
Walle85
Walle85
S sjoelund skrev:
Enklest er vel å montere et helt uttak?

[lenke]

Med 1 styrbart og 1 uttak alltid på.
Forutsetter vel at man har en Wiser Gateway, eller finnes det mulighet til å styre uten en slik?
Uansett en ganske dyr løsning om man bare skal ha noe enkelt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.