Jeg har blitt lei av alle smarte plugger som holder i 1-2 år. Nå vil jeg bytte ut stikkontaktene. Noen som kan tipse om gode vegguttak som kan styres med Google etc?
Medlem
· Västernorrland
· 2 102 innlegg
Om den eneste grunnen til at du vil bytte til uttak er fordi pluggene går i stykker, bør du nok tenke over "hvorfor" de går i stykker for deg.Ludde Jakobsson skrev:
Teknologien i et smart uttak skiller seg ikke nevneverdig fra teknologien i en smart plugg, og det er vesentlig dyrere å bytte ut et ødelagt uttak enn en ødelagt plugg.
Hva har du for smarte uttak i dag som ikke holder? Jeg har et Schneider Exxact Wiser Zigbee som ser ut til å fungere fint.
Men jeg bruker det kun for å måle strøm. Hvis du lar reléet jobbe mye og slår av og på flere ganger i timen, vil mange smarte uttak gi opp ganske fort...
Men jeg bruker det kun for å måle strøm. Hvis du lar reléet jobbe mye og slår av og på flere ganger i timen, vil mange smarte uttak gi opp ganske fort...
Har kjørt på Nedis og Cleverio. Har nå 3 plugger som av ulike grunner ikke funker. Nedis slutter helt plutselig å ta imot mens Cleverio har gått i stykker helt.Walle85 skrev:
Begge de to er vel Tuya WiFi-plugger med ulike merke? Så i prinsippet er det samme sak du har kjøpt (og vil være det om du kjøper WiFi-plugger bortsett fra Shelly)Ludde Jakobsson skrev:
Da er Shelly Plus 1PM mini billigere samt litt mindre vil jeg tro. Dog begrenset til 8A.