Hus bygget i 1893. Lys grått.
Lot bil fjerne gammel ødelagt steintrapp.
Nå lurer jeg...
La støpe en ny steintrapp, eller...
bygge tretrapp?
Har gamle utskårne tunge trapperekkverk som jeg selvfølgelig også vil sette tilbake.
Hva blir penest og best?
Hvis steintrapp, hvordan gjør man det og hvilket materiale bør brukes for å få en så pen og bra trapp som mulig?
Lot bil fjerne gammel ødelagt steintrapp.
Nå lurer jeg...
La støpe en ny steintrapp, eller...
bygge tretrapp?
Har gamle utskårne tunge trapperekkverk som jeg selvfølgelig også vil sette tilbake.
Hva blir penest og best?
Hvis steintrapp, hvordan gjør man det og hvilket materiale bør brukes for å få en så pen og bra trapp som mulig?
Medlem
· Blekinge
· 11 710 innlegg
Jeg forespråker alltid steintrapp. Har sett for mange nybygde tretrapper som virker kantete tilhogde hjemmesnekrede trapper som foran en byggearbeidscontainer. Verst er de som er laget av trykkimpregnert treverk. En skikkelig granitttrapp er dyr men solid og trygg.
Jeg stemmer også for en steintrapp lik den du hadde før. Hva har lignende hus der du bor for trapp? Det kan jo være en kilde til inspirasjon samt bra rent kulturhistorisk å beholde en for området "riktig" stil og materiale.
Haha, etter at jeg lot rive den gamle steintrappen, ble en tretrapp bygget i impregnert virke. Fikk hjelp med dette av en venn, men har dessverre aldri helt syntes at trappen passer inn.
Granitttrapp? Hvordan lager man en slik og hvem gjør sånt? Mener du altså en trapp helt i stein, altså ingen man støper?
Naboens hus er ikke direkte lik i stil som mitt, men de som er eldre har en eller annen form for steintrapp. Støpt vil jeg tro.
Granitttrapp? Hvordan lager man en slik og hvem gjør sånt? Mener du altså en trapp helt i stein, altså ingen man støper?
Naboens hus er ikke direkte lik i stil som mitt, men de som er eldre har en eller annen form for steintrapp. Støpt vil jeg tro.
Klikk her for å svare