Jeg lurer på hvor vanlig og bra løsningen med å senke undertaket i takfotkassen er?

Er det noen som har /eller har hatt den løsningen og har problemer med den/alernativt fått gjøre om det?
Eller noen som synes at den fungerer?

Det er bare taksteinene som slutter over takrennen, undertaket/bordet slutter ca 5 cm før, inni i takfotkassen. (takbordet kan ikke nå frem til takrennen for det er en stående planke som steinene ligger på)
Det finnes en ca 3 cm bred spalte (i takfotkassen) rett under der bordet slutter som er nettingbelagt.

Ingen som vet?

Det fungerer bra.

Mikael_L
Det burde vel egentlig avhenge i stor grad av hvor bra yttertaket er. Har du hele takstein (eller hva det nå er) som ligger bra, mønelukking mot snø osv osv, så blir det jo svært lite vann som vil renne ned langs undertaket.

Da kanskje har jeg uroe meg unødvendig.
Det er Jönåker betongpanner. Jeg opplever dem som veldig tette.
Kanskje skal jeg legge til at takvinkelen er 27 grader.

Mikael_L
Dette er først og fremst ikke noe jeg kan noe om, men personlig ville jeg ikke bekymret meg så mye dersom jeg oppdaget det på mitt hus.
Jeg ville vel prøvd å se hvordan det ser ut til å fungere når det regner og når snøen smelter om våren, typ.

Regn og snø er ikke problemet. Når det ligger snø på taket og det blir varmt og fuktigere om våren, kondenserer fuktigheten på undersiden av plater/takstein.

Joda, jeg har en garasje med den lille byggfeilen, og det drypper friskt på noen steder.

Protte

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.