M Mildredemil skrev:
Hei,
Er helt novise på maskiner og lurer nå når det begynner å bli dags å slipe terrasse om det går å bruke seg av planslip for å gjøre terrassen glattere å gå på?
Takk på forhånd
Du kan ikke slipe 60 m2 med en liten håndholdt slip uansett hvilken type! Terrassen er for ujevn og maskinen tar for lite dybde. Du kan slipe med en gulvslip, men problemet er skruene som i mange tilfeller sitter for grunt og er vanskelige å skru ned om det har gått noen år. Når skruene slipes av, vil de ligge i nivå med overflaten. Dessuten forsvinner den lille avrundingen av kantene på terrassebordene, og resultatet blir ikke riktig bra. Aksepter terrassen din som den er, gi den eventuell en høytrykksspyling, er den for dårlig, bytt ut terrassebordene!

• Liker
Bernt_Karlsson
  • Laddar…
Hei, oppdatering.
Tok på meg knebeskyttelse og gikk til slutt over med eksentersliper og påførte lasur (jotun burmateak om noen lurer). Veldig fornøyd med resultatet. Over bildet er før.

• To bilder av en treterrasse. Første bilde viser en slitt terrasse, mens andre bilde viser den nyslipte, beisede terrassen med to hvite stoler.
  • Liker
Svante Wikander og 13 andre
  • Laddar…
T
Flott!

Bra resultat, hvor lang tid tok det omtrent?

D Dr Jumping Jack skrev:
Du kan ikke slipe 60 m2 med en liten håndholdt slip uansett hvilken type! Terrassen er for ujevn og maskinen tar for lite dybde. Du kan slipe med en gulvsliper men problemet er skruene som ofte sitter for grunt og er vanskelige å skru ned hvis det har gått noen år. Når skruene slipes av, vil de ligge i nivå med overflaten. Dessuten forsvinner den lille rundingen på kantene av terrassen og resultatet blir ikke riktig bra. Aksepter terrassen som den er, gi den eventuelt en høytrykksspyling, er den for dårlig, bytt ut terrassen!
Kan kan man, men det er et drittarbeid.

Jeg gjorde vår terrasse med eksentersliper. Absolutt ikke riktig og hadde egentlig trengt å kjøre med en kraftigere maskin. Tok noen timer. 60m2 hadde jeg ikke gitt meg på annet enn med en god båndsliper eller lignende.

• Liker
HeppePeppe
  • Laddar…
Kjørte en heldag lærer jeg å minnes. Er ikke perfeksjonist men resultatet ble helt ok. Ikke glem knebeskyttere!

• Liker
HeppePeppe
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.