13.824 lest ·
20 svar
14k lest
20 svar
Slipe veranda med plansliper?
Du kan ikke slipe 60 m2 med en liten håndholdt slip uansett hvilken type! Terrassen er for ujevn og maskinen tar for lite dybde. Du kan slipe med en gulvslip, men problemet er skruene som i mange tilfeller sitter for grunt og er vanskelige å skru ned om det har gått noen år. Når skruene slipes av, vil de ligge i nivå med overflaten. Dessuten forsvinner den lille avrundingen av kantene på terrassebordene, og resultatet blir ikke riktig bra. Aksepter terrassen din som den er, gi den eventuell en høytrykksspyling, er den for dårlig, bytt ut terrassebordene!M Mildredemil skrev:
Bra resultat, hvor lang tid tok det omtrent?
Kan kan man, men det er et drittarbeid.D Dr Jumping Jack skrev:Du kan ikke slipe 60 m2 med en liten håndholdt slip uansett hvilken type! Terrassen er for ujevn og maskinen tar for lite dybde. Du kan slipe med en gulvsliper men problemet er skruene som ofte sitter for grunt og er vanskelige å skru ned hvis det har gått noen år. Når skruene slipes av, vil de ligge i nivå med overflaten. Dessuten forsvinner den lille rundingen på kantene av terrassen og resultatet blir ikke riktig bra. Aksepter terrassen som den er, gi den eventuelt en høytrykksspyling, er den for dårlig, bytt ut terrassen!
Jeg gjorde vår terrasse med eksentersliper. Absolutt ikke riktig og hadde egentlig trengt å kjøre med en kraftigere maskin. Tok noen timer. 60m2 hadde jeg ikke gitt meg på annet enn med en god båndsliper eller lignende.
Kjørte en heldag lærer jeg å minnes. Er ikke perfeksjonist men resultatet ble helt ok. Ikke glem knebeskyttere!
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Måste jag slipa altanen för att få det jämt å snyggt?
Altan & Uteplats -
Slipad altan - räcker såpa som behandling?
Altan & Uteplats -
Slipa altan, vilken golvslip ska jag hyra?
Verktyg & Maskiner -
Slipa och måla om eller byta fyllningen i altandörren?
Fönster & Dörrar -
Råd för att ta bort färg och slipa altan med fasadfärg på?? Hjälp
Altan & Uteplats