6.090 lest ·
26 svar
6k lest
26 svar
Skru opp lampe direkte i folierte takplater
I skjøtene ovenfor er det sannsynligvis glespanel, med C/C 300 mm, (platene 1200X600) platene festet i noten i dem og midt på. Hvis du trykker på en plate cirka 15 cm fra skjøten, går den inn mot taket da. det går an å dunke med hånden på og få en oppfatning av hardheten. Synes ikke, hva er det nede i venstre hjørne på bildet.
Jeg kjente på platene men det var litt vanskelig å kjenne om det er en bjelke i midten, men det burde vel være det. Det som er nede i hjørnet på bildet er bare en mellomvegg. Men om det ikke går å skru i en bjelke, vil det da fungere å skru i bare takplaten? Eller er den for svak for det?J jonaserik skrev:I skjøtene ovenfor så er det sannsynligvis lekt med C/C 300 mm, ( platene 1200X600 ), platene festet i noten i dem og midt på. Hvis du trykker på en plate cirka 15 cm fra skjøten, går den inn mot taket da. Det går å dunke med hånden på og få en oppfatning om hardheten. Synes ikke, hva er det nede i venstre hjørne på bildet.
Ex
En plafond ja, ellers ville jeg ikkeR Razid skrev:
AHA mellomvegg festet direkte i tak ser det ut som, kan være en regel mellom platene med. Du har sikkert en armatur i taket for lys. Da tar du ned den. det kan være en takboks ovenfor eller bare et rør ut. Da kan du se hva platene består av, kanskje kjenne med en liten meisel i kanten på platen. Merkes direkte om den er myk eller hard. Hvor stor vekt er det på det vil henge opp.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 innlegg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5.570 innlegg
Den skal ha en boks i taket for strømmen, kan hende det går å ta fra et annet sted også, men ikke bra med skjøteledning. Er det en boks/rør i taket for strøm eller ikke. Gjør som jeg skrev for å få grep om hva platene består av.
Yes det finnes boks der vi har en lampe i dag så det er greit (se bilde). Jeg skal teste det du skrev og se om jeg kan se hvordan platene ser ut.J jonaserik skrev:
Jeg ville gått for det. Det holder sikkert for en sånn. Jeg måtte sjekke to ganger dog fordi jeg syntes først bildet var av den nye lampen 😂R Razid skrev:
De er like!