Hei!
Jeg bor i et hus der det er folierte plater som innertak. Noen som vet om det går an å skru opp en taklampe direkte i platene?

Myke eller harde skiver, et bilde er bra på hvordan det ser ut.

J jonaserik skrev:
Myke eller harde plater, et foto er bra på hvordan det ser ut.
Det er folierte takess plater(harde), jeg legger ved et bilde.

• Folierte takessplater i et tak, med synlige skjøter mellom platene.
Er stendere langs skjøtene på platene. Skru der.

• En person skruver plater i taket med en drill, festet i tre-regler. Personen har vernebriller og hørselvern.
  • Liker
Nilstyko
  • Laddar…
I skjøtene ovenfor er det sannsynligvis glespanel, med C/C 300 mm, (platene 1200X600) platene festet i noten i dem og midt på. Hvis du trykker på en plate cirka 15 cm fra skjøten, går den inn mot taket da. det går an å dunke med hånden på og få en oppfatning av hardheten. Synes ikke, hva er det nede i venstre hjørne på bildet.

J jonaserik skrev:
I skjøtene ovenfor så er det sannsynligvis lekt med C/C 300 mm, ( platene 1200X600 ), platene festet i noten i dem og midt på. Hvis du trykker på en plate cirka 15 cm fra skjøten, går den inn mot taket da. Det går å dunke med hånden på og få en oppfatning om hardheten. Synes ikke, hva er det nede i venstre hjørne på bildet.
Jeg kjente på platene men det var litt vanskelig å kjenne om det er en bjelke i midten, men det burde vel være det. Det som er nede i hjørnet på bildet er bare en mellomvegg. Men om det ikke går å skru i en bjelke, vil det da fungere å skru i bare takplaten? Eller er den for svak for det?

Ex
R Razid skrev:
Jeg kjente på platene, men det var litt vanskelig å kjenne om det er en regel på midten, men det burde vel være det. Det som er nede i hjørnet på bildet er en mellomvegg bare.
Men hvis det ikke går å skru i en regel, vil det da funke å skru i bare takplaten? Eller er den for spinkel for det?
En plafond ja, ellers ville jeg ikke

AHA mellomvegg festet direkte i tak ser det ut som, kan være en regel mellom platene med. Du har sikkert en armatur i taket for lys. Da tar du ned den. det kan være en takboks ovenfor eller bare et rør ut. Da kan du se hva platene består av, kanskje kjenne med en liten meisel i kanten på platen. Merkes direkte om den er myk eller hard. Hvor stor vekt er det på det vil henge opp.

En sånn her er det jeg vil henge opp.

• Pendelarmatur med fem hengende lyspærer over et spisebord, moderne design i svart og grått.
  • Pendellampe med fem lyspærer, svart stang og tekstilkabler.
  • Instruksjonsdiagram for montering av en taklampe med flere pendler, inkludert verktøy og komponenter.
H
R Razid skrev:
Hei!
Jeg bor i et hus der det er folierte plater som innertak. Noen som vet om det går å skru opp en taklampe direkte i platene?
Sjekk om det folierte taket tåler varmen fra lampen, en plafond gjorde brennmerker i folien hos oss.

Den skal ha en boks i taket for strømmen, kan hende det går å ta fra et annet sted også, men ikke bra med skjøteledning. Er det en boks/rør i taket for strøm eller ikke. Gjør som jeg skrev for å få grep om hva platene består av.

H
S Järnspett skrev:
Ex

En plafond ja, ellers ville jeg ikke
En plafond bli for varm mot folien, det ble brennmerker så vi måtte bytte en plate, taket var nytt.

J jonaserik skrev:
Den skal ha en boks i taket for strømmen, kan gå å ta fra annet sted også, men ikke bra med skjøteledning. Er det en boks/rør i taket for EL eller ikke. Gjør som jeg skrev for å få tak på hva platene består av.
Yes det finnes boks der vi har en lampe i dag så det er greit (se bilde). Jeg skal teste det du skrev og se om jeg kan se hvordan platene ser ut.

• Tak med lampeoppheng i rom med hvite skap og gardiner.
A
H HEM2121 skrev:
En plafond bli for varm mot folien, det ble brennmerker så vi måtte bytte en plate, taket var nytt.
Blir vel neppe et problem med dagens led-lamper🥴

• Liker
Dilato
  • Laddar…
Farstatjej90
R Razid skrev:
Yes det finns skjult boks der vi har en lampe i dag så det er greit (se bilde). Jeg skal teste det du skrev og se om jeg kan se hvordan skivene ser ut.
Jeg ville gått for det. Det holder sikkert for en sånn. Jeg måtte sjekke to ganger dog fordi jeg syntes først bildet var av den nye lampen 😂
De er like!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.