Holder på og innreder deler av loftet og skal straks isolere støtteben og skråtak. Har cc 850-950 mellom støttebenene (gammelt hus). Vil ha skrufaste vegger så noe bak gipsen trengs, men hva? OSB vil jo ikke fungere med så lange avstander. Skal man legge ekstra stendere eller kjøre rupanel hele veien? Noen rupanel/lekter som støtte for OSB?
Hvordan pleier man å gjøre det?
 
Sist redigert:

Beste svar

Jeg hadde samme problem, litt ulike mål mellom takstolene. Skrudde 45x45 på tvers cc60 og skrudde OSB/gips liggende.
Tar litt mer plass, men man får installasjonsplass og 45 ekstra isolasjon.

Edit: Dagens plater er vel 900 mm brede, så da setter man vel cc450 (jeg brukte 1200 mm plater)
 
Isakare Isakare skrev:
Jeg hadde samme problem, litt ulike mål mellom takstolene. Skrudde 45x45 på tvers cc60 og skrudde OSB/gips liggende.
Tar litt mer plass, men man får installasjonsrom og 45 ekstra isolasjon.

Edit: Dagens plater er vel 900 mm brede, så da setter man vel cc450 (jeg brukte 1200 mm plater)
Klart man gjør så, har jo søren gjort så med vanlige vegger når jeg isolerte. :) Finnes både 1200 og 900 nå men isoleringen er vanligst for cc60 så jeg kjører på det.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.