Diversearbetare
· Göteborg
· 11 204 innlegg
Er det noen som kan tipse om et passende håndverktøy for å skrape ned/jevne ut slammet Leca? Jeg har sett et verktøy, typ rivebrett men med et stålgitter, som burde fungere. Tanken er å skrape av 5-7 mm av en slamning der det har blitt litt for tykt. Jeg trenger å kle flaten og det vil bule ut på en flate av 1x4 m. Maskiner vil jeg helst unngå i dette tilfellet.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 204 innlegg
Det var "vaffelen" jeg tenkte på, men OK, om den ikke funker får jeg lete videre. Jeg har et HM-fulltannet sag for Leca som sager spor som det var smør. Slamningen er relativt porøs så jeg kan kanskje bruke den litt skråstilt som en rasp. Kanskje slakte noe annet med HM-tenner...
Håndslipen fra Jula er nok for fin og avvirker for lite. Den er vel beregnet for rygger på støpninger?
Håndslipen fra Jula er nok for fin og avvirker for lite. Den er vel beregnet for rygger på støpninger?
Jeg tror en maskin type fres, vinkelsliper med slipeskive eller rett og slett en liten bilmaskin med bredmeisel passer i dette tilfellet hvis man ikke vil slite ut leddene eller holde på i flere dager. Men jeg antar at det finnes gode grunner til å unngå maskiner siden du skrev det i første innlegget.
En spikrivplate kan fungere hvis det er tilstrekkelig porøst:

En spikrivplate kan fungere hvis det er tilstrekkelig porøst:

Klikk her for å svare