Vi har revet en vegg der det før har vært elektrisitet.
Nå ser det ut som på bildet, og vi diskuterer hvordan vi skal skjule dette.
Jeg ville vi skulle sette en regel og bygge på med gips. Vet ikke hva det heter. Men det fungerer ikke på kjøkkenet da kjøleskap og fryser står der som står. Vi skal ha toppskap der om noen uker.

Det andre forslaget er å sette en list. Men har søkt på Google og kan ikke finne noe bilde på hvordan det skulle se ut. Om det blir bra.

Har dere noen tips? Sider eller bilder å henvise til. Vi kan alltid gjøre det første jeg skrev der det går men en annen løsning trengs på kjøkkenet.
Hadde også kunnet tenke meg å bygge en liten vegg ved kjøleskap og fryser på venstre side og deretter lage en utbygging med regel i taket. Men må fortsatt skjule det som er på kjøkkenet.

Hjerteveggen og taket i et kjøkken med synlige ledninger og et uferdig utseende etter veggriving, med tilstøtende skap og en åpning for el-installasjon. Kjøkken med hull i taket der en vegg tidligere var, over kjøleskap med bilder og magneter. Mikrobølgeovn og overskap til høyre.

En plattlist kanskje, hvor bredt er det ?

Staffans2000
Men går overskapenes dører helt opp til taket? Hvis ikke kan en bred list, planke oppskåret gammel bjelke eller hva som helst brukes.

Staffan

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
En plattlist kanskje, hvor bredt er det?
Ca 8-10 cm trenger vi for å dekke

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Men går overskapenes dører helt opp til taket? Hvis ikke kan en bred list, planke delt i to eller hva som helst brukes.

Staffan
Det vil være panel hele veien opp til taket ja, derav problemet.

Staffans2000
Eraze Eraze skrev:
Det kommer være panel hele veien opp til taket ja, derav problemet.
Da er problemet, intet problem. En list kan slutte mot panelen eller panelen sages opp for listen. Vanlig standardutførelse, med andre ord.

Staffan

• Liker
thomas33
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Da er problemet, intet problem. En list kan slutte mot panelet eller panelet sages opp for listen. Vanlig standardutførelse, med andre ord.

Staffan
Okei, hva der list er det man skal bruke. Som er ca 8-10 cm bred. Har søkt men ikke funnet riktig mål.

det finnes furufoder som er 12x95 mm

richardtenggren
Det finnes også høvlet å kjøpe i flere forskjellige dimensjoner, du kan frese kantene med valgfri profil om ønskelig.

• Liker
Eraze
  • Laddar…
Har du sjekket ut skarvlist/overgangslist? Finnes i mange dimensjoner og materialer, noen er selvklebende.

• Liker
Eraze
  • Laddar…
Hvorfor sparkler/maler dere ikke? Gir jo det beste resultatet.

I InsidersUnited skrev:
Hvorfor sparkler/maler dere ikke? Gir jo det beste resultatet.
Ifølge partneren min ville ikke det blitt bra da det er større gap på ca 3-4 cm på enkelte steder.

Det finnes armeringsremsor. Tror mer på at han vil unngå å male hele taket...;) Lykke til med alt det kommer til å bli bra det der.

• Liker
Eraze
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.