Det er i husets lengderetning som jeg har det nå. Det blir vanskelig å plassere det på en annen måte med tanke på kanaldragningene.F fribygg skrev:
Jeg kan plassere som det står nå, men det hadde vært optimalt om jeg kunne få det inn litt til.
Er det for stort prosjekt så får det være.
Tenker mest om det finnes noen rimelig måte å veksle av staget
Å la noen regne på og bygge om takstolen er en affære på kanskje 10 000kr, å la en ventilasjonsmontør flytte aggregatet en halv meter i lengderetning før det flyttes mot yttervegg kan anslås å koste 2 min ekstra tid, dvs maks 20 kr om timekostnaden er 600kr.H Henrik Vamos skrev:Det er i huset langsmed som jeg har det nå. Blir vanskelig å plassere det på annen måte med tanke på kanaldragningene.
Jeg kan plassere som det står nå, men det hadde vært optimalt om jeg kunne få inn det en bit til.
Er det for stort prosjekt så får det være.
Tenker mest om det finnes en rimelig måte å avveksle stag på
Aha nå forstår jeg hva du mener.F fribygg skrev:
Jo det går bra å flytte aggregatet i lengderetningen men det går ikke inn mellom takstolene.
Vi har ca 950mm mellom takstolene. Aggregatet bygger 1000mm dessverre.
Nei, på bredden ca. 500mm
Men da får jeg ikke til kanaltilkoblingene.
Er selv ventmontør så jeg har bra oversikt over aggregatmontasjen og hvordan jeg skal bygge med lavt trykkfall. Derfor kan jeg ikke vri det 90 grader.
Det står helt greit som det står nå, og jeg løser kanalmontasjen.
Men det hadde tatt mindre plass om jeg kunne veksle av takstolen. Der tar dog min kunnskap slutt.
Men da får jeg ikke til kanaltilkoblingene.
Er selv ventmontør så jeg har bra oversikt over aggregatmontasjen og hvordan jeg skal bygge med lavt trykkfall. Derfor kan jeg ikke vri det 90 grader.
Det står helt greit som det står nå, og jeg løser kanalmontasjen.
Men det hadde tatt mindre plass om jeg kunne veksle av takstolen. Der tar dog min kunnskap slutt.
Som du ser er staget kun ment å ta draglaster. Du kan erstatte dette med en vaier om du vil.
Mitt tips er å sette en avvikling under takstolen, type en stående 45x 195 til 2 stk takstoler på hver side av den du vil fjerne staget på.
Mitt tips er å sette en avvikling under takstolen, type en stående 45x 195 til 2 stk takstoler på hver side av den du vil fjerne staget på.
Klikk her for å svare