Hei, min ene skapdør har hoppet av og hullene er utslitte. Jeg prøvde å fylle dem med trestopp og borret skruene inn igjen, men som forventet var det altfor svakt til å holde opp døra. Hvordan ville dere ha fått opp døra igjen? Å flytte hengslene er nesten umulig siden de sitter i en fordypning som dere ser på bildet.
Mats-S
Bygningsveteran
· Sollentuna
· 3 609 innlegg
Mats-S
Bygningsveteran
- Sollentuna
- 3.609 innlegg
Prøv å presse i noen avbrutte fyrstikker i hullene, det trikset pleier å fungere på dører og luker i 90% av tilfellene. Men skru med følelse, ikke stram for hardt på det "siste" omdreiningenA Aztrill skrev:
Skapdelen har jo ganske store hull, så der må du kanskje lime inn fyrstikkene. Du kan også trenge å presse inn byggelim (type PL200) mellom hengsler og luken der.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 046 innlegg
På Youtube har jeg sett at det finnes lappeskiver når skruehullene har gitt opp.
Som den snekkeren jeg er ville jeg ha boret ut med en kvistbor og limt i en plugg.
Protte
Som den snekkeren jeg er ville jeg ha boret ut med en kvistbor og limt i en plugg.
Protte
Antar at det er platen som har løsnet i skapstammen. Det finnes plater for hullrekker på ulike dybder. Lenge siden jeg holdt på så jeg stoler ikke på minnet mitt. Bytt så kan du feste i nye hull. For lenge siden hadde Lundell&Zetterberg full sortering. Ellers Theofils i Årsta. Grossist men går nok an å overtale dem til å selge til privatperson. Renoveringsplate har garantert andre plasseringer for skruen. De er laget for døren utenpå. Ser ut som om din dør er innfelt. Går an å løse. Mvh Findus
OK men bare to hull for festet i masonitt/spon, skulle tro at det bryter ganske bra på innfestingen med så kort mellom skruene. Skal nok kanskje holde det også. Om ikke noen henger på luken.findus42 skrev:
det funker jeg satte renoveringsplater i min datters kjøkken for 5-6 år siden og ingen problemer med det (dørbytte)J jonaserik skrev:
Disse fungerer ganske bra. Passer Blum.
https://luckoronline.se/mobel-luckor-gangjarn/montageplattor/Renoveringsplatta-koksrenovering
https://luckoronline.se/mobel-luckor-gangjarn/montageplattor/Renoveringsplatta-koksrenovering
Jepp med plater så blir sterkt. Men TS viste en ny mindre innfesting og det var den som jeg skrev om og det er stor forskjell på plate og hengseldel. Bra at det finnes plater å reparere med.T tergo skrev: