Kjøkkenet i vårt fritidshus har litt dårlig med plass og for å få litt mer plass vurderer vi et 37cm dypt høyskap ved siden av den åpne peisen.
Jeg antar at det kan finnes visse regler rundt det å plassere et høyskap ved siden av den åpne peisen selv om den ikke brukes så ofte. I fremtiden vil jeg gjerne ha en innsats i den.
Plassen man fyrer i slutter i høyde med der høyskapet kommer til å begynne om dere forstår hva jeg mener. Skal man på noen måte isolere mellom skap og peis? Eller er ideen med et høyskap der bare å skrote?
/Fredrik
Jeg antar at det kan finnes visse regler rundt det å plassere et høyskap ved siden av den åpne peisen selv om den ikke brukes så ofte. I fremtiden vil jeg gjerne ha en innsats i den.
Plassen man fyrer i slutter i høyde med der høyskapet kommer til å begynne om dere forstår hva jeg mener. Skal man på noen måte isolere mellom skap og peis? Eller er ideen med et høyskap der bare å skrote?
/Fredrik
Snakket med feieren i dag, vi hadde litt problemer med å forstå hverandre i begynnelsen, men så klarnet det. Hvis jeg nå forstod ham rett er det ikke noe problem å ha møbler ved siden av den åpne peisen så lenge det finnes noen cm med luft som transporterer bort varmen.
Klikk her for å svare