Hei,
Holder på og river litt i huset for å rette bjelkelag, bygge installasjonssjikt og fornye varmerør.
Skal kantbjelke i mellombjelkelag tilsluttes yttervegg som finnes vinkelrett i forhold til kantbjelken?
I mitt tilfelle er kantbjelken ikke tilsluttet til langsgående vegg. Enten er det helt riktig fordi man ikke vil overføre laster til den ytterveggen. Eller så er det feil fordi en tilslutning ville bidra til lateral stabilitet i mellombjelkelaget.
Hva gjelder?
Har forsøkt å se på tråguidens tegninger uten å komme frem til hva som er riktig.
Den ser ut til å ligge over gulvet og virker å være ganske svak, derfor tror jeg ikke at den har noe med gulvet å gjøre. En gjetning kan være at det er en kortling for å skru veggbekledningen i.
Den ser ut til å ligge over gulvet og virker ganske svak, tror derfor at den ikke har noe med gulvet å gjøre. En gjetning kan være at det er en korting for å skru veggkledningen i.
Det er en korting, absolutt.
Utydelig av meg; jeg mener om man skal skru kantbjelken mot gavlens stående stendere som har CC 60?
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.