Skal gipse, sparkle og male et lager.
Mitt spørsmål er om sparkel (finsparkel antar jeg at man bruker) synker i skruehull og i de fasede skjøtene etter man har dratt over dem med sparkelspaden så man må gjøre det i omganger?
Mitt spørsmål er om sparkel (finsparkel antar jeg at man bruker) synker i skruehull og i de fasede skjøtene etter man har dratt over dem med sparkelspaden så man må gjøre det i omganger?
Etter å ha brukt den sparkelen - Beckers Breplasta - som maleren etterlot seg en gang, kommer jeg aldri til å bruke noe annet.
Det er akkurat som med takmaling: Det er gull verdt å legge de ekstra kronene på proffsmateriale!
En nybegynnerfeil er også å ikke holde sparkelen tilstrekkelig vinkelrett ved siste draget. Det som mange kaller "innsynking" er egentlig sparkelen som har flekset inn...
Det er akkurat som med takmaling: Det er gull verdt å legge de ekstra kronene på proffsmateriale!
En nybegynnerfeil er også å ikke holde sparkelen tilstrekkelig vinkelrett ved siste draget. Det som mange kaller "innsynking" er egentlig sparkelen som har flekset inn...
Sist redigert:
Skyldes nok mest på uvitenhet hos den som sparklet, ble selv anbefalt av min fargehandler å kjøpe byggmax sparkel og har ingenting å utsette på det.MaZtoR skrev:
Et pluss med byggmaxsparkelen er at støvet ser ut til å være tyngre enn hos andre sparkelmerker, noe som gjør at det ikke sprer seg like mye.
Beckers LH eller Dalapro synes jeg er bra. Gipssparkel er vel egentlig ikke et alternativ å sparkle ny gips med, da får man jo ha en fyr til som bare blander.
Malereren som sparklet tilbyggingen min brukte enten to omganger gipssparkel og deretter en omgang sandsparkel alternativt en omgang gipssparkel og to omganger sandsparkel avhengig av om det var skjøter mellom plater eller noen mindre utfylling. Til skruehull og bredsparkling brukte han sandsparkel.