Hadde nylig noen snekkere her som satt opp nye vegger. I dag var en maler her for å gi et tilbud, og påpekte at altfor mange skruer satt for dypt. At det aldri ville gå gjennom en inspeksjon.
Kontaktet snekkeren igjen som ikke syntes det var noe problem.
Legger ved noen bilder som viser hvor dypt veldig mange skruer har blitt skrudd. Hva sier dere, er det et større problem?
Legger ved noen bilder som viser hvor dypt veldig mange skruer har blitt skrudd. Hva sier dere, er det et større problem?
Ja de sitter for dypt de skal ikke gå gjennom pappen, men det er ingen fare om man setter en ny ved siden av..J JLeo skrev:Hadde nylig noen snekkere her som satte opp nye vegger. I dag var en maler her for å gi et tilbud, og påpekte at altfor mange skruer satt for dypt. At det aldri skulle gå gjennom en inspeksjon.
Legger ved noen bilder som viser hvor dypt veldig mange skruer har blitt skrudd. Hva sier dere, er det noe større problem?
Legger ved Norgips anvisning..

https://www.norgips.se/kunskapsbank/tips-och-rad-for-montering-av-gipsskivor/
Absolutt for dypt. Skruvskallen skal legge presset mot pappen, så fort skruvskallen har brutt gjennom pappen mister den nesten all funksjon.
Det går dog enkelt å redde ved å skru inn en ny skruv i nærheten som blir riktig, så er alt skjult under sparkel og livet går videre.
Utrolig nonchalant av en fagmann å forlate det der resultatet etter seg, yrkesstoltheten ligger nok ikke på topp.
Hvor mye "juks" og snarveier finnes det på eventuelt underliggende arbeid om den fullt synlige overflaten ser ut sånn, spør jeg meg.....
Det går dog enkelt å redde ved å skru inn en ny skruv i nærheten som blir riktig, så er alt skjult under sparkel og livet går videre.
Utrolig nonchalant av en fagmann å forlate det der resultatet etter seg, yrkesstoltheten ligger nok ikke på topp.
Hvor mye "juks" og snarveier finnes det på eventuelt underliggende arbeid om den fullt synlige overflaten ser ut sånn, spør jeg meg.....
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hva er dette for en furulist som sitter i et 60-tallshus?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Vad är det här som sitter i elcentralen?
El -
Underbeslag eller uppvikt papp? Sitter i kläm mellan plåtslagaren och skorstensfirman, vem har rätt?
Juridik -
Vad är det för säkring som sitter i utedelen för värmeslingan till en Zibro SC 13 XX? Har gjort av med den gamla.
Värmepumpar -
Vad är det här som sitter på min ackumulatortank Strömnäs ts 500
Värme allmänt