Vi er på slutten av en renovering av et funkishus fra 1930-tallet. Forrige sommer bygde vi en ny balkong med et nytt rekkverk, men vi mangler fortsatt en plate til rekkverket. Vi har tenkt oss en fin sinusplate som er typisk for funkishus fra 1930-tallet - tenk gärdet eller søndre ängby.
Det jeg ikke forstår er hvordan man får tak i en plate som passer. Alle platene jeg finner er rundt 110 cm brede og legges overlappende. Skjøtene synes jeg virker å være veldig synlige, og når man ser på eldre balkonger kan jeg ikke finne noen skjøter, derfor leter jeg etter bredere plater. Det føles som jeg har sjekket alle grossister for stål- eller aluminiumplater uten hell. Noen som vet om det finnes bredere segmenter enn drøyt 1m?
Det jeg ikke forstår er hvordan man får tak i en plate som passer. Alle platene jeg finner er rundt 110 cm brede og legges overlappende. Skjøtene synes jeg virker å være veldig synlige, og når man ser på eldre balkonger kan jeg ikke finne noen skjøter, derfor leter jeg etter bredere plater. Det føles som jeg har sjekket alle grossister for stål- eller aluminiumplater uten hell. Noen som vet om det finnes bredere segmenter enn drøyt 1m?
Bedreviter
· östergötland
· 2 769 innlegg
Sjekk med hogstad aluminium, for øvrig så er det skjøtet på det første bildet..
Bedreviter
· östergötland
· 2 769 innlegg
Alle balkonger jeg har sett er skjøtet .. (ganske mange.. Er blikkenslager..)
plåtrickard skrev:
Nå høres jeg ut som en idiot, men er du sikker? Når jeg ser på litt eldre balkonger med sinusplate så jo, noen skjøter finnes så klart, men ikke en skjøt hver meter som virker å være standard på nye plater. Eller går jeg glipp av skjøten?H hanson#16 skrev:
Ikke her heller. Jeg blir forvirret fordi jeg har hatt en bra blikkenslager her som jeg har diskutert det samme med, og han sier det samme, at det er normalt med kortere plater på en meter. Og ekonomistål som selger klassisk sinusplate sier også det samme. Men når jeg ser på eldre balkonger, ser jeg ikke skjøtene. Begynner å tro at jeg har fått neglekt for skjøter