B
hei

Er det noen større forskjell? Tetner mellom trykt tre og plåt ute på den sak, kjørt med bygg-sanitet men har glass. Funker like bra?

Noen som vet egentlige forskjellene på disse to typene silikon? Og ja, utefog er også et alternativ...

B
Ingen som har noen mening?;-)

eddiksyrebasert?

B
Ingen anelse. Hva er egentlig forskjellene. Glass-silikon er litt dyrere, men funker den omtrent som den andre hvis det skal være litt mot plater osv

mener at glassilikon er eddiksyrebasert.
er dog ikke det som er forskjellen ser nå at jeg har en allroundsilicon som også er eddiksyrebasert

B
Så hvis jeg skal tette litt mellom plater så fungerer hvilket som antagelig ;-)

BirgitS
Inneholder ikke sanitærsilikon noe som skal motvirke mugg?
Slike ting pleier å være en slags gift og kan være upassende å bruke ute siden det kan påvirke de planter og dyr som skal fortsette å leve der ute.

B
Oida. Da er det jo bedre da om man ikke vil få påxt....

BirgitS
Problemet er nok at middelet løses opp i vann eller fordamper eller noe annet med tiden, for etter noen år i baderommet så har antimugg-effekten forsvunnet. Om det er slik at det løses opp i vannet så vil det følge med regnvannet ned i jorden og kan der forårsake problemer.

En gjetning fra min side. Såkalt glassilikon er ekstra klar gjennomsiktig befridd fra større partikler. Dette er jo fordelaktig ved tynne sjikt.

B
Så den er ikke dårligere fra et rent funksjonelt perspektiv da antagelig

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.