Vil sette opp hyller og bilder i leiligheten, har hjulpet en nabo med å renovere og rive litt, og så at veggene er laget av en slags leca og deretter den letteste betongen som finnes, minner om kinesisk "tofu dreg"

Har forsøkt tidligere med plugg, men hullene blir bare større eller synker ned og blir et avlangt hull til slutt.

Har vurdert å prøve å bore opp og fylle med ankermasse for så å bore og kjøre skrue?
Er det noen som vet hva man skal gjøre med disse pissveggene?

BirgitS
BirgitS BirgitS skrev:
Er det plugg for nettopp lettbetong du har brukt?
BirgitS BirgitS skrev:
Se her:
BirgitS BirgitS skrev:
Er det plugg for nettopp lettbetong du har brukt?
Se her: [lenke]
Ja, kan vise noen bilder av hva som skjer med veggen over tid, bildet er uten plugg da den ikke hjalp i det hele tatt, det samme skjer med spiker og alt som blir satt opp, skruer og spiker vandrer bare ned

• En skrue løsner fra en vegg uten plugg, hånd holder feste med metallramme. Veggen viser tegn på forvitring rundt skruen.
  • Spiker som glir ut av en vegg med tau hengt på, uten plugg. Viser problem med spiker og skruer som ikke holder seg fast.
Vet ikke hvorfor teksten min ikke kom i svaret.

Men ja, har prøvd plugger av alle slags men de gjør absolutt ingen nytte, de faller ut fordi veggen bare smuldrer opp over tid, ingen naboer har heller funnet en løsning, alt som settes opp bare faller med tiden

BirgitS
Jeg ser ingen plugg.
Er du sikker på at det er lettbetong?

Tillegg:
Når er huset bygget?

• Liker
tergo
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jeg ser ingen plugg.
Er du sikker på at det er lettbetong?

Tillegg:
Når er huset bygget?
Pluggen tok jeg bort da hele greia falt ut.

Bygget 1954

BirgitS
Styret burde vel ha tilgang til en del tekniske dokumenter om hvordan huset ble bygget, og om ikke hør med kommunens avdeling for byggetillatelser.

I en leilighet jeg bodde i tidligere hadde jeg samme bekymring, jeg støvsugde hull og fylte i litt Casco husfix i hullet og trykket i pluggen i det. Når det hadde tørket satt plugg og skrue som fjell.

Edit: Det huset vi bodde i var bygget i 1949

Bilde på hvordan veggen ser ut, den bortre veggen har som leca-blokker og lettbetong rundt om, drar du hånden på betongen faller det smuler fra veggen.

• Bilde av en vegg med leca-blokk og lettbetong. Betongen smuldrer hvis man drar hånden over den. Veggen har ledninger og utsatt isolasjon.
BirgitS
F famrpk skrev:
Bilde på hvordan veggen ser ut, den borteste veggen har som leca blokk og lettbetong rundt om, drar du hånden på betongen ramler det smuler fra veggen
Det er vel mørtel mellom blokkene. Det pleier å være uegnet å prøve å feste noe i mørtelen. Derimot burde det gå å sette opp noe i lecablokkene (om det er det).

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.