5.572 lest ·
6 svar
6k lest
6 svar
Sette konstruksjonskryssfiner og gipsplater og lage hull for rør
Jeg holder på å bygge et bad og rørleggeren har nettopp vært her. Nå skal jeg opp med alle platene (konstruksjonsfiner og gipsplater) og må da med så stor presisjon som mulig bore hull i platene for rørgjennomføringen. Hvordan gjøres dette på best mulig måte? Finnes det noen smarte triks, eller er det rett og slett nøyaktighet med tommestokken som gjelder? Takk for alle tips.
Sist redigert:
Tommestokk og nøyaktighet er bra. Et alternativ er krysslaser som du sikter inn på sentrum av røret uten plate, og deretter setter du dit platen og sager.gryden skrev:
Jeg holder på å bygge et bad, og rørleggeren har nettopp vært her. Nå skal jeg opp med alle platene (konstruksjonsfiner og gipsplater) og må da med så stor presisjon som mulig bore hull i platene for rørgjennomføringen. Hvordan gjøres dette på best mulig måte? Finnes det noen smarte knep, eller er det rett og slett nøyaktighet med tommestokken som gjelder? Takk for alle tips.
Problemet er at jeg ikke kan sette på platen da rørene stikker ut så mye. Men... veggen er åpen på baksiden, og rørene er festet med klikkfester, så jeg kan kanskje løsne klikkfestene, sette på platen, og markere sentrum bakfra gjennom metallplaten som festet er festet i. Det burde være relativt enkelt.N Nikorasu skrev:
Klikk her for å svare