Jeg holder på å bygge om en farstukvist til gang så den blir en del av huset. Gulvet vil bestå av: gulvspon, flytsparkel ca. 15 mm for elektrisk gulvvarme, flislim og fliser.

Mitt spørsmål er om jeg skal legge gulvsponet helt ut til ytterkanten av bjelkelaget og sette dørkarmen på sponet? Og deretter bruke en type som Essves nivåskruer for å få karmen opp i riktig nivå for å kompensere for flytsparkel og fliser.

Alternativt bygge ytterveggen først. Så legge gulvsponet mot svillen og justere høyden på svillen slik at det stemmer med den ferdige gulvhøyden.

Åpen dør mot en treveranda med manglende gulvplanker, utsikt til hage med plen, planter og lekestue. Sollys skinner gjennom døråpningen. En døråpning mellom en treveranda og et innendørsområde med barkrakker, sneakers og en åpen dørluke, delvis skygge fra personer.

T
Jeg ville gått for alternativ to. Ville ikke hatt sponplate mot vær og fukt selv om det kommer beskyttelse utenfor, så er trevirke bedre enn sponplate.

• Liker
tergo og 1 annen
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Jeg ville gått for alternativ to. Ville ikke hatt sponplate ut mot vær og fukt selv om det kommer beskyttelse utenfor, så er virke bedre enn sponplate.
Så tenker jeg også. I og med at gulvet kommer til å bygge ca 50mm (22mm spon, 15mm flytsparkel, 4mm fix, Xmm fliser) så blir det jo ikke noe problem med en 45mm syll under døren.

• Liker
Testarn
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.