4.305 lest ·
7 svar
4k lest
7 svar
Sette 70 Stålprofiler direkte mot betongtak?
Skal senke tak i leilighet og sette inn spots.
Lurer på om det går å sette 70 stålstendere direkte mot taket?
skal nemlig senke 70mm +gips.
Problemet jeg ser i det hele er jo at man må skyte med boltepistolen på skrå for å feste stenderen mot taket, stenderen skal altså sitte som en "E" (om man tar bort pinnen i midten) opp mot taket
Håper dere forstår min tanke, skal senke ca 55 kvm tak.
Noen som har testet dette? eller hva tror dere?
Mvh
Lurer på om det går å sette 70 stålstendere direkte mot taket?
skal nemlig senke 70mm +gips.
Problemet jeg ser i det hele er jo at man må skyte med boltepistolen på skrå for å feste stenderen mot taket, stenderen skal altså sitte som en "E" (om man tar bort pinnen i midten) opp mot taket
Noen som har testet dette? eller hva tror dere?
Mvh
Det finnes "stålprofiler" som er beregnet for å sette i tak. http://www.lindab.se/frameset/run_f...terweb_standard.asp&ExpandID=855&T=39&P=11266jojjekaa skrev:Skal senke tak i leilighet og sette inn spots.
Lurer på om det er mulig å sette 70 stålprofiler direkte mot taket?
Skal nemlig senke 70mm +gips.
Problemet jeg ser i det hele er jo at man må skyte med boltepistol på skrå for å feste profilen mot taket, profilen skal altså sitte som en "E" (om man tar bort pinnen i midten) opp mot taket
Noen som har prøvd dette? Eller hva tror dere?
Mvh
Paul-Staffanstorp
Renovator
· Skåne
· 8 989 innlegg
Paul-Staffanstorp
Renovator
- Skåne
- 8.989 innlegg
Personlig foretrekker jeg å sette stålstenderne mot veggene som en ramme og felle inn trestendere mellom disse, for da kan man samtidig benytte anledningen til å rette opp et eventuelt skjevt tak så det kommer i vater.
Samtidig senker man det så man får plass til elektriske rør over alle stenderne, slik at man slipper å bore i stykker disse for trekking av strømmen.
Samtidig senker man det så man får plass til elektriske rør over alle stenderne, slik at man slipper å bore i stykker disse for trekking av strømmen.
Trelekter? Stållekter direkte mot taket?
Nja, dels er tre upålitelig med hensyn til retthet, dels bruker man kroker for å nivellere det senkede himlingen. I jojjekaas tilfelle kan det være tilstrekkelig med såkalt diktmontert himling (stållekter direkte mot bjelkelaget). Ellers er nedhengt himling alltid å foretrekke.
http://byggsystem.knaufdanogips.se/system/ceilings/index.html
Nja, dels er tre upålitelig med hensyn til retthet, dels bruker man kroker for å nivellere det senkede himlingen. I jojjekaas tilfelle kan det være tilstrekkelig med såkalt diktmontert himling (stållekter direkte mot bjelkelaget). Ellers er nedhengt himling alltid å foretrekke.
http://byggsystem.knaufdanogips.se/system/ceilings/index.html
Skal jo selvfølgelig lage en ramme rundt med skinner som man fester på veggen mot taket, så setter man bare inn reglene i skinnen og fester reglene i taket med vinkler. dikt mot taket så pass trengs ikke brukes da taket i dag er i vaterisolde skrev:Trelekter? Stålregler direkte mot taket?
Nja, dels er tre upålitelig mht. rette linjer, dels bruker man kroker for å nivellere det senkede innertaket. I jojjekaas sitt tilfelle kan det være tilstrekkelig med såkalt direktmontert undertak (stålregler direkte mot bjelkelaget). Ellers er nedpendlet undertak alltid å foretrekke.
[lenke]
Klikk her for å svare