Vi pusset huset med Optirocs Serporocsystem.
Da jeg snakket med en teknisk ekspert hos Optiroc, kom vi frem til at mineralullsisolasjon blir bedre. De har riktignok også celleplast, men han var ikke så veldig begeistret for den løsningen, uten å si det rett ut. Han mente at celleplast oftere brukes på utleieboliger og lignende hvor man er litt mer sparsom. Men han mente at celleplasten lettere får kuldebrofuger mellom seg, noe som kan resultere i et rutete hus om vinteren...
Nå vel, mineralull og en tykkpuss (2cm) er en meget vanlig og brukbar metode.