Vi holder på å renovere terrassen, der finnes det en avrenningslist/dråpelist nederst langs alle rekkverkssider. En av disse er helt råtten og jeg skal derfor bytte den.
Dette trodde jeg var standardvirke som man kan hente på trelastlageret, men ingen vet hva jeg snakker om, antagelig fordi jeg ikke bruker riktig fagterm…!?
I gjennomskjæring er den rombeformet, slik at vann kan renne av lett. Som på bildet. Denne listen er 70 mm høy og ca 20 tykk.
Jeg har søkt på "dråpelist" og "avrenningslist" og finner riktignok en zillion treff om lignende ting, men ikke akkurat noe virke som ser ut sånn...

Noen som vet hva det heter? Eller er det spesialtilskjæring som gjelder?

Rombformet trelist for drenering, avbildet fra siden.

En om du skulle finne noe lignende så er det enkleste uansett å kløyve ned en sånn selv, det tar jo ikke mange minutter.

• Liker
andreascarlsson og 2 andre
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
enkleste var jo å spalte ned en sånn selv, tar jo ikke mange minutter.
Sirkelsag med anhold, og stille inn bladet i riktig vinkel, så er det snart klart.

Edit: Jeg tror at denne planken vanligvis kalles vattbräda

Sist redigert:
  • Liker
andreascarlsson og 1 annen
  • Laddar…
Takk for svarene!
Når man kun har en gjerdesag så er det et lite h*e å sage til en slik selv. Og jeg trodde virkelig at det var en standard, føles jo som at behovet for denne typen list burde være ganske stort...

Men jeg ber trelastlageret om å sage til en slik.

Takk igjen. :)

En utmerket anledning til å kjøpe flere verktøy altså.

• Liker
andreascarlsson og 1 annen
  • Laddar…
useless useless skrev:
En utmerket anledning til å kjøpe flere verktøy altså.
Absolutt. Blir en sirkelsag senere i år. Har dessverre ikke plass til et sagbord, gjærsagen tar allerede sine kvadrat...

:D

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.