Skal senke taket i gangen og sette inn spotter. Tenkte å sette en ramme rundt gangen av 45mm stålprofiler, deretter legge 2x2 i tre tvers over gangen for å feste gipsen i. Det burde vel bli ganske bra? Gangen er ca 1300x3200mm.

Tenkte å bruke spikerplugg for å feste stålprofilene i veggen, hvilken dimensjon er passende og hvilken avstand mellom dem bør jeg bruke?
Må man ha 30cc i taket eller kan man ha litt større avstand mellom profilene?

Har et lite problem med hvordan jeg skal gjøre det på en av veggene, der er det bare ca 1700mm vegg å feste i, så henger profilen i luften. Skal jeg feste den resterende delen i taket? Eller hvordan gjør man?

Hvor mye skal du senke taket?
Hvordan mener du at regelen kommer til å henge i luften?

Har ikke bestemt meg om jeg skal ha LED eller halogen så 5cm eller 10cm senkning.

Sender med et bilde så dere ser. Den plassbygde garderoben flukter ikke med veggen som er i gangen, de differer på ca 5-6cm. Så fester man bjelken i veggen i gangen så er det jo ingenting å feste i der garderoben er. Skal jeg bruke LED og bare senker 5cm kan jeg jo bolte opp i taket, men med halogen blir det vanskeligere.

• Spotlight på taket i en hall, med en hvit bygget struktur og en dør synlig i bakgrunnen.
Fungerer det å feste en regel i taket og skru den neste i den? Om du skal senke 10 cm.

Skal jeg senke 10cm så vil de jo ikke fungere som jeg hadde tenkt meg. Iofs kanskje man kan legge en kloss mellom garderoben og regelen og skru regelen i garderoben i stedet?

Ja mener å feste den første i taket og så skru neste opp i den. 45mm+45mm.

S
hvorfor ikke gjøre det på ordentlig. et nedhengt tak?
platelekter og feste lekter med hullband i taket

Er det nok med 6x80mm spikplugg for å feste 2x2" med?

Nedpendlet tak sier du, har du et bilde å vise for hvordan det ser ut og hvordan man gjør det?

Her har du et antall forskjellige lösningar. Innertak system 2 og det som kalles CD er nedpendlet. CD-2 er det du i så fall skal bruke. Finnes noen instruksjonsfilmer her.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.