Ettersom det er så dårlig vær nå i ferien, tenkte jeg å starte et lite prosjekt for å ha noe å gjøre.

Jeg har senket taket i både kjøkkenet og badet tidligere, da festet jeg bjelker som en ramme rundt rommet, og deretter festet bjelker på tvers for å feste gipsen i.

I gangen blir det mer "problem" eller jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det :) Fra gangen inn mot stuen er det åpent (se bilde), så det finnes ikke noe å feste i, så å si. Jeg hadde tenkt å feste 2x2" i taket med spikerplugg og deretter feste med 2x2" også, men taket er så ujevnt, grunnet betongtaket, så det kommer nok ikke til å bli så rett.

Hvordan skal jeg gjøre det enklest for å feste alle bjelkene?

Sender med 2 bilder så dere kanskje forstår litt bedre :)
 
  • Skisse på rutepapir som viser rommet med mål i millimeter, inkludert lengde, bredde og en ujevn kant på den ene siden.
  • Ujevnt, grånet betongtak med synlig veggkant og monterte takspotter i en åpen hall mot stue.
Bruk metallstendere for tak så får du lett riktig stil på hele taket. Enkelt og effektivt er det, tre kommer til å gjøre deg gal.
 
Du mener at jeg skal sette u-profil på veggene rundt omkring og så glese rett over? Hvis det var slik du mente, hvordan gjør jeg det i "gluggen" mellom gangen og stuen? Der finnes det jo ingenting å feste i.
 
Ja, men du får bruke ståndare mellom taket og veggskena, men det trenger du også der det er som bredest til glesen.
 
Det smidigste er vel å bygge ned fra taket helt enkelt. En regbit på hver vegg og så en regel imellom, en i taket og en liten bit som støtter opp midt på den.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.