Hei!
jeg skal senke taket mitt i gangen, har målt med laser og det er noen centimeters forskjell, taket er altså skjevt. Det er en avlang gang og når man kommer inn gjennom ytterdøren når kveldssolen skinner ser man at taket er skjevt. Uansett, nå lurer jeg på hvordan jeg skal senke det. Jeg er mest interessert i å senke med lekter da det er så praktisk, så spørsmålet er, kan man legge avstandsstykker mellom tak og lekter eller mellom lekter og lekter for å få taket rett? Eller er det bare dumt? Tanken er i så fall å bruke doble lekter som senker 56mm samt letter for elektrikeren som skal legge litt elektrisitet senere. Taket er av betong. Kom gjerne med noen tips, jeg er nybegynner
mvh
jeg skal senke taket mitt i gangen, har målt med laser og det er noen centimeters forskjell, taket er altså skjevt. Det er en avlang gang og når man kommer inn gjennom ytterdøren når kveldssolen skinner ser man at taket er skjevt. Uansett, nå lurer jeg på hvordan jeg skal senke det. Jeg er mest interessert i å senke med lekter da det er så praktisk, så spørsmålet er, kan man legge avstandsstykker mellom tak og lekter eller mellom lekter og lekter for å få taket rett? Eller er det bare dumt? Tanken er i så fall å bruke doble lekter som senker 56mm samt letter for elektrikeren som skal legge litt elektrisitet senere. Taket er av betong. Kom gjerne med noen tips, jeg er nybegynner
EDIT: tanken er da 28x70 tynnpanel først vertikalt og så feste andre laget horisontaltW wraaxz skrev:Hei!
Jeg skal senke taket i gangen, har målt med laser og det er noen centimeters forskjell, taket er altså skjevt. Det er en avlang gang og når man kommer inn gjennom ytterdøren når kveldssolen skinner ser man at taket er skjevt. Uansett, nå lurer jeg på hvordan jeg skal senke det. Jeg er mest interessert i å senke med tynnpanel da det er så praktisk, da er spørsmålet, kan man legge i distanser mellom tak og tynn eller mellom tynn og tynn for å få taket rett? Eller er det bare dumt? Tanken er da å eventuelt bruke dobbel tynn som senker 56mm samt letter for elektrikeren som skal legge litt elektro senere. Taket er av betong. Kom gjerne med noen tips, jeg er nybegynnermvh
Bruk plugg og skru opp 28X70 gles med hjelp av disse.W wraaxz skrev:
https://www.toolab.se/vsb-justerskr...Dk2PrBDKF2z9v7DdebefYpph8i-_L1QAaAluTEALw_wcB
Så kan du justere inn taket rett.
Supersmart ide. nå har jeg imidlertid kjøpt ekspander spiker som jeg skal slå opp, så har ikke mulighet til å gjøre så, om det ikke finnes kortere justeringsskruer man kan sette i andre laget av glesen?Horgmo skrev:
Klikk her for å svare
