Hei!

jeg skal senke taket mitt i gangen, har målt med laser og det er noen centimeters forskjell, taket er altså skjevt. Det er en avlang gang og når man kommer inn gjennom ytterdøren når kveldssolen skinner ser man at taket er skjevt. Uansett, nå lurer jeg på hvordan jeg skal senke det. Jeg er mest interessert i å senke med lekter da det er så praktisk, så spørsmålet er, kan man legge avstandsstykker mellom tak og lekter eller mellom lekter og lekter for å få taket rett? Eller er det bare dumt? Tanken er i så fall å bruke doble lekter som senker 56mm samt letter for elektrikeren som skal legge litt elektrisitet senere. Taket er av betong. Kom gjerne med noen tips, jeg er nybegynner :rofl: mvh
 
  • Avlangt rom med snett hvitt tak og rosa laserskanning langs kantene. En halvåpen tre-dør og delvis synlig flislagt vegg i bakgrunnen.
  • Haha
Mattiasake
  • Laddar…
W wraaxz skrev:
Hei!

Jeg skal senke taket i gangen, har målt med laser og det er noen centimeters forskjell, taket er altså skjevt. Det er en avlang gang og når man kommer inn gjennom ytterdøren når kveldssolen skinner ser man at taket er skjevt. Uansett, nå lurer jeg på hvordan jeg skal senke det. Jeg er mest interessert i å senke med tynnpanel da det er så praktisk, da er spørsmålet, kan man legge i distanser mellom tak og tynn eller mellom tynn og tynn for å få taket rett? Eller er det bare dumt? Tanken er da å eventuelt bruke dobbel tynn som senker 56mm samt letter for elektrikeren som skal legge litt elektro senere. Taket er av betong. Kom gjerne med noen tips, jeg er nybegynner :rofl: mvh
EDIT: tanken er da 28x70 tynnpanel først vertikalt og så feste andre laget horisontalt
 
W wraaxz skrev:
EDIT: tanken är da 28x70 glespanel først vertikalt og så feste det andre laget horisontalt
vertikalt kanskje ikke blir så bra? Sett begge lagene horisontalt istedenfor.
 
Horgmo Horgmo skrev:
Bruk plugg og skru opp 28X70 gles med hjelp av disse.

[lenke]

Så kan du justere inn taket rett
Supersmart ide. nå har jeg imidlertid kjøpt ekspander spiker som jeg skal slå opp, så har ikke mulighet til å gjøre så, om det ikke finnes kortere justeringsskruer man kan sette i andre laget av glesen?
 
P para skrev:
vertikalt kanskje ikke blir så bra? Sett begge lagene horisontalt isteden.
Kanskje jeg formulerte meg litt feil, men tenker sånn der kryss setting av gles, vet ikke hva det kalles riktig :rofl:
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.