Y
Kjøpte masonite i dag, ba om oljebehandlet, dobbeltsjekket om det var oljebehandlet.
(de hadde noen feilmærkede hyller ellers)

Men vel hjemme føler jeg en uro da jeg opplever at materialet ser så lyst ut.

Kan man se forskjell på behandlet og ubehandlet?

Lysebeige, ikke oljeherdet
Brun, oljeherdet
Min erfaring

• Liker
Rubik
  • Laddar…
på en del står det "oli temp." på baksiden på den oljeherdede. med veldig liten tekst.

Y
Sjekket i en annen butikk og deres var nesten svart.

Vendte tilbake til kjøpsstedet og undersøkte stempler som ikke fantes. Samt stilte spørsmål.
Da viste det seg at de også hadde tvilt, og snakket med fabrikken som stod fast på at de hadde blitt herdet.

Overflaten er hard og blank, platen stiv.

Men vel hjemme, så løftet jeg på presenningen og så at den øverste plankens plater hadde slått seg i løpet av natten.
- skal ikke en oljeherdet stå imot en natt med presenning over seg?

Bunke med trefiberplater, hvor øverste plate har buktet seg, ligger under en grønn presenning på en grusvei.

ClasseClas
En oljeherdet huntonittplate kan brukes som takbekledning eller til garasjeporter uten ekstra behandling. Tviler sterkt på at du har fått riktig plate. Den skal kunne ligge ute i regn uten problemer.

Den øverste remsen ser definitivt ikke ut som oljeherdet. Selv på en uherdet plate så er den ene siden helt blank og glatt.

• Liker
JBL89
  • Laddar…
Blank og glatt på den ene siden skal den være, men oljeherdet er ikke immun mot luftfuktighet og beveger seg friskt som vanlig masonite. Du kan mao ikke si noe ut fra at den har slått seg

Derimot ser det ut som dine vannsprut har fuktet overflaten ganske ordentlig, og da føles det ikke som oljeherdet skal oppføre seg

Y
Ok. Nei, disse må jeg nok fjerne. Ble lovet å få tilbake pengene.

Det føles jo ikke som om dette var en stabil løsning, med mindre jeg setter 100 spiker på hver remse.
Går nok raskere å lage et nytt tak basert kun på 22mm bord.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.