Jeg lurer på hvordan man skal få opp takpanelet så smidig som mulig. Et gitt alternativ er jo trykkluftdrevet spikerpistol. Gjerrig som jeg er, så lurer jeg på om det ikke finnes noe billigere alternativ som er like enkelt.
En tanke jeg har er å bruke en elektrisk stiftepistol. Det finnes jo slike som skyter 16 mm dykkert. Noen som har testet om det fungerer?
En tanke jeg har er å bruke en elektrisk stiftepistol. Det finnes jo slike som skyter 16 mm dykkert. Noen som har testet om det fungerer?
Jo. Og vil man ikke leie så tror jeg man kommer unna med 2000 kr for en billig trykkluftspumpe og spikerpistol (Biltema eller Classe). Pumpen kan man jo alltid ha bruk for senere.Sweli skrev:
Jeg funderte vel mest på om det finnes noe alternativ til spikerpistolen utenom hammeren.
Det er dumt å være for gjerrig - det blir oftest dyrere...
Jeg kjøpte en billig en på Bauhaus etter tips fra en håndverker. Den har det tillitvekkende navnet "Airy" og fungerer faktisk veldig fint. Problemet med at mange spikerpistoler sliter er at de ikke får nok kjærlighet (olje) og begynner å henge. Jeg kjøpte derfor en tåkeforsmører å sette mellom slange og spikerpistol, en investering på rundt 60 kr, som har vist seg å være veldig bra. Spikerpistolen kostet rundt 500 kr, +/- 100 kr, jeg husker faktisk ikke.
Kompressormessig klarer du deg med hva som helst egentlig, en spikerpistol bruker ikke mye luft. Jeg har en 150 liters her, den starter en gang om dagen om man jobber veldig hardt...
Kompressormessig klarer du deg med hva som helst egentlig, en spikerpistol bruker ikke mye luft. Jeg har en 150 liters her, den starter en gang om dagen om man jobber veldig hardt...
Var det den på 150 liter som var en "billig rackare"? Sånne går vel på 5000 kr og oppover. Selv tenker jeg meg mer 1000 kr for en billig rackare. En sånn rekker som sagt til en spikerpistol. Det rekker jo nesten med en sykkelpumpe for å drive spikerpistolen.KarlXII skrev:
Kjøpte du pistolen på Bauhaus også?
Å satse på halvdårlige verktøy er dumsnilt synes jeg ;D
Det er som å kjøpe dårlige kjeler til kjøkkenet, det, vet vi kvinner hva det innebærer. ;D
Å kjøpe kvalitetsverktøy blir billigere i lengden og man gjør jobben raskere.
Det er som å kjøpe dårlige kjeler til kjøkkenet, det, vet vi kvinner hva det innebærer. ;D
Å kjøpe kvalitetsverktøy blir billigere i lengden og man gjør jobben raskere.
Jeg veeeeet. Og likevel lærer jeg meg aldri. Man står der glad i hågen med et billig verktøy fra Rusta som enten går i stykker eller gjør en dårlig jobb. Så drar man og kjøper et skikkelig verktøy.Sweli skrev:
Sent skal de sakte lære seg.
Jeg kan ikke hjelpe det. Oldemoren min kom fra småland så det sitter i blodet.
Gjør en blodutskifting da ;D ;D ;D ;D ;D
Kjøpte en "super lampe" på Rusta. Oppladbar med kjempestort batteri, Philips halogenlampe. 299:-.
Jeg syntes det måtte være kjempebra å ha når man jobber.
Kom hjem, ladet den i henhold til anvisningene.
Når jeg trengte den for å flytte på ledningene til datamaskinen, lyste den i 5 minutter, så sluknet den og ville ikke tennes igjen :-/
Men man kan aldri si at billigere ting er "bare" sk..
Dro til Bauhaus og kjøpte en "combi-stige" 2600:-
Noen uker senere ser jeg på nettopp Rusta at de har samme stige (annet merke) for 950:- da blir man glad :-/
Kjøpte en "super lampe" på Rusta. Oppladbar med kjempestort batteri, Philips halogenlampe. 299:-.
Jeg syntes det måtte være kjempebra å ha når man jobber.
Kom hjem, ladet den i henhold til anvisningene.
Når jeg trengte den for å flytte på ledningene til datamaskinen, lyste den i 5 minutter, så sluknet den og ville ikke tennes igjen :-/
Men man kan aldri si at billigere ting er "bare" sk..
Dro til Bauhaus og kjøpte en "combi-stige" 2600:-
Noen uker senere ser jeg på nettopp Rusta at de har samme stige (annet merke) for 950:- da blir man glad :-/
Noe blodbytte blir det ikke. Jeg trives med å være gjerrig.Sweli skrev:
Har faktisk tenkt på den lommelykten du kjøpte. Var den virkelig på 1500 W? Prøvde du grille flintastek med den?
Jeg kjøpte en lampe på Biltema som oppfyller din beskrivelse (bortsett fra antallet Watt) som fungerer kjempebra. Prisen var også rundt 300 kr. Et must om man bygger under den mørke årstiden.
At du trives tviler jeg ikke et sekund på, men trives omgivelsen din? ;D
Ang den fantastiske lampe. Ja det sto på kartongen og det lyser 1500w fast bare noen få minutter, så slukker den :-/
Jeg tenkte jeg skulle gå tilbake med sk.... det er ingenting å ha.
Ang den fantastiske lampe. Ja det sto på kartongen og det lyser 1500w fast bare noen få minutter, så slukker den :-/
Jeg tenkte jeg skulle gå tilbake med sk.... det er ingenting å ha.
Her kommer fasit (fra dagens innkjøp på Bauhaus):
Kompressor 899:- (24 liter, 1.5 hk)
Spikerpistol Airy 399:- (takk for tipset Kalle 12)
Slange 10m 219:-
Sammen med en neve spiker ble det 1600:-. Helt ok (selv for en gnienpave).
Kompressor 899:- (24 liter, 1.5 hk)
Spikerpistol Airy 399:- (takk for tipset Kalle 12)
Slange 10m 219:-
Sammen med en neve spiker ble det 1600:-. Helt ok (selv for en gnienpave).
Nemas problemas!
Her kommer noen til:
Jeg anbefaler fortsatt denne dimsmøreren for 60 :-.
Hvis ikke... vær supernøye med å dryppe i en dråpe fra den medfølgende flasken etter hver dag og/eller til lunsj hvis du kjører hele dagen.
Spik skrått inn mot fjæren på virket med ganske bra vinkel, da synes ikke spikeren i det hele tatt.