Hei, jeg fikk huset drenert av et firma som har holdt på lenge med drenering av villaer og lignende i sommer. Det ble gjort med isodränplater mot yttervegg til kjelleren. Huset er bygget i 1938 med plass-støpt betongkjeller og med det jeg tror er kalkpuss på innsiden av veggene. Huset ligger på sandgrunn og litt lett skråning.
Jeg har merket nå etter et par måneder at det har oppstått noe hvitt loddent på noen yttervegger som jeg med litt googling tror er saltefflorescenser. Jeg har satt ut et par bokser fuktfjerner, og den ble fylt etter en måned og så også at det var kondens på et kjellervindu. Hva disse tingene avhenger av?
Jeg har merket nå etter et par måneder at det har oppstått noe hvitt loddent på noen yttervegger som jeg med litt googling tror er saltefflorescenser. Jeg har satt ut et par bokser fuktfjerner, og den ble fylt etter en måned og så også at det var kondens på et kjellervindu. Hva disse tingene avhenger av?
Det kommer sannsynligvis av at fukt går gjennom veggen. Torrbollar som du har satt ut gjør tyver ingen nytte og sløser bort pengene dine. En fuktmåler er bra hvis du setter den opp så ser du hvor mye fukt det er og utgår deretter.
Medlem
· Västernorrland
· 11 695 innlegg
Og som allerede nevnt i massevis av andre tråder så hjelper sjelden normal drenering mot all fukt i eldre hus fordi de ikke er bygd med kapillærbrytende skikt under vegger og plate.
En avfukter reduserer luftfuktigheten. Har du lukket dør mellom rommene trenger du flere, har du åpen dør eller ingen dør i det hele tatt kan det holde med en avfukter.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Är det dumt att köpa det här huset.
Grund & Markarbeten -
husannonstext syns vid min gatuadress googlesökn - hur får jag bort ?
Juridik -
Varning!! byggahus.se är en fälla!!!
Information & Feedback -
Hur blir man av med saltutfällningar i huset? dräneras eller inte?
Grund & Markarbeten -
Hussvamp, källarsvamp eller saltutfällning källargolv?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur