Hei!

Jeg sitter og regner på en garasje, men synes det blir litt for dyrt med nåværende konstruksjon. For øyeblikket har jeg tegnet en limtredrager i mønet og eventuelt kerto bjelker som bærer taket. Dette blir en veldig dyr løsning, og jeg lurer på om det er mulig å erstatte denne løsningen med en saksetakstol. Det ser ut til at man ikke får samme plass inne i garasjen, men hvis denne løsningen blir billigere, må man vel være fornøyd med det.

Hva ville en saksetakstol koste (sånn grovt regnet) med en spennvidde på 8 m og en ytre takvinkel på 27 grader. Innvendig ville jeg gjerne ha en så stor vinkel som mulig. Snølast sone 2,5 (bor i Falköping) teglsteinstak, rupanel, isolasjon og innvendig kledning.

Hvis dere har andre ideer eller tanker, skriv gjerne.

Mvh Alexandersson_1

Mange takstolsprodusenter tar imot pristilbud forespørsel via deres hjemmesider, det er vel det eneste jeg kan bidra med... :)

Jeg ville våget å tippe rundt ~1500:- /st + frakt.

må du ha kerto? Både jeg og kompisen bygger våre bolighus med mønebjelke, jeg har en mønebjelke på 7,3 m spennvidde og han har tre bjelker på 10 m spennvidde. Ingen av oss har kerto til åsene, vanlig konstruksjonsvirke. Jeg har 30 grader han 38 snøsone 2.0.

Hvordan ble det med garasjen og takstolene, hvilken løsning og hvilken pris??

Noen andre med lignende erfaringer og tips??

• Liker
Erik9005
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.