Hei!

Holder på å rive en gipsvegg som har separert hall og kjøkken. Det tomme rommet som vises på bildene er etter tidligere garderober som har vært der siden huset ble bygget på midten av 70-tallet.

Ønsker å gå videre i prosjektet men vil gjerne rådføre meg før jeg gjør det.
De gjenværende stenderne på bildene, 45x45, har de noen funksjon, eller har de kun vært til for å feste gipsplatene?
Kan jeg rive, eller må jeg sette opp nye stendere før jeg åpner opp videre?

Har tatt bilder av sidene, taket samt gulvet.

Takk på forhånd!

• Åpnet gipsvegg mellom kjøkken og gang, med synlige trebjelker og utsatt overflate. Området viser tidligere garderobeplass og behov for rådgivning i prosjekt.
  • Rivearbeid i gang; åpning i gipsvegg viser kjøkken, trestendere synlige.
  • Tak med trepanel og lysarmatur sett gjennom en revet gipsvegg, omgitt av trestendere. Utsikt mot et rom med grå vegger og hvite skap.
  • Rammer med treverk i taket på et byggeprosjekt. Gipspaneler fjernet, viser tomrom etter gamle garderober i et hus fra 70-tallet.
  • Tomt rom etter rivning av gipsvegg, viser trestendere, takvinkel og gulv. Blomstret tapet til venstre, rester av tidligere garderobe.
  • Tomt området i en rivd gipsvegg mellom hall og kjøkken, med synlige trestendere og gulv, i et hus fra 1970-tallet.
  • Trebjelker og gulvstruktur under riving av en gipsvegg. Synlig isolasjon og tapet langs kanten. Taklampe i bakgrunnen.
BirgitS
Velkommen til forumet!

Har du noen tegninger av huset?

BirgitS BirgitS skrev:
Velkommen til forumet!

Har du noen tegninger av huset?
Hei og takk for svar!

Nei, holder på å lete etter disse, men enda ingen fremgang. Sjekker videre.

Som sagt. Det er kun 45x45 stenderne vi hadde tenkt å fjerne. For å muliggjøre en portal.
Ser stort sett ut som om at stenderne er festet opp mot de tversgående takplankene som kjøkkentaket er spikret i.

Har funnet en eldre tegning.
Markerer plass for hvor garderoben har vært lokalisert.

• En eldre byggetegning med et område markert i rødt for å vise hvor en garderobe tidligere har vært plassert.

Beste svar

45x45 lektere er normalt aldri bærende. De kan derimot ha en avstivende effekt, men da med plater, som du allerede har fjernet... Tegningen viser at det er en form for prefabrikkert hus, dessverre er oppløsningen for dårlig til at man kan se noe tydelig.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.