Hei.

Jeg og min samboer renoverer stuen i vårt gamle tømmerhus. Vi har fjernet det gamle og slitte klikkgulvet for å få fram det gamle og fine tregulvet.

Vi har også fjernet en del av veggen for å se hva som var bak den. Der fant vi restene av tømmerveggen som var en del av kottet som var der før.

Jeg lurer på om den forrige eieren har latt være en del av tømmerveggen av en grunn, eller om det er mulig å rive restene av tømmerveggen som stikker ut fra ytterveggen? Mange av tømmerstokkene sitter ganske løst og den nederste hviler ikke på noe.

• Timmervæggen er synlig etter å ha fjernet deler av veggen i renovert stue. Gamle tregulv og vindu med utsikt. Verktøy og materiale ligger på gulvet.
  • Gamle tømmerstokker i en delvis revet vegg med synlige spor av aldring. Veggdekor med mønster kan sees til høyre i bildet.
  • Tømmerstokkene i en vegg som er delvis fjernet, omgitt av sagflis og rester av treverk i et gammelt hus under renovering.
  • Gammel tømmervegg med synlige, løse tømmerstokker bak en fjernet vegg i et eldre tømmerhus.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.