Jeg rev ut det gamle, dårlig oppregelrige furutakpanelet. Heller ikke endespontet, for å glese opp rett med laser, og nytt innertak. Det kommer til å bli litt for lavt under taket, omtrent 2.10 fra før. Jeg vurderer om det er verdt slitet for å få opp takhøyden ved å rive enda en runde. Da vil spon og all gammel skitt falle ned, så man får betydelig mer jobb. Jeg målte ut det laveste punktet med laser og satte en regel der. Det blir rart mot døråpningene og vanskelig å liste pent.
Merk også metallbitene jeg fant. De ser ut til å ha en slags funksjon for å holde opp plankene.
Merk også metallbitene jeg fant. De ser ut til å ha en slags funksjon for å holde opp plankene.
Du virker å ha en bra bøy i taket om du har holdt ut... hva det nå enn er.
kan du ikke la laveste punkt være null og så sage lange kiler av typen 45x45?
Blir en del måling, men absolutt gjennomførbart og ikke altfor vanskelig, din nye høyde blir overkant lektene du har satt nå minus gipsen eller hva du skal ha i taket.
kan du ikke la laveste punkt være null og så sage lange kiler av typen 45x45?
Blir en del måling, men absolutt gjennomførbart og ikke altfor vanskelig, din nye høyde blir overkant lektene du har satt nå minus gipsen eller hva du skal ha i taket.
Ja det var jo en idé. Jo det kommer jo bli en del saging om man gjør så.
Jeg har stablet med masonit i høyde for å få den i vater. Regelen er satt på høyeste punkt. Men midt i rommet skiller det ikke så mye. Det henger ned og er høyere på sidene. Jeg funderer nesten på om det er idé å trykke opp gulvet med en jekk og legge forsterkninger på gulvbjelkelaget.
Jeg har stablet med masonit i høyde for å få den i vater. Regelen er satt på høyeste punkt. Men midt i rommet skiller det ikke så mye. Det henger ned og er høyere på sidene. Jeg funderer nesten på om det er idé å trykke opp gulvet med en jekk og legge forsterkninger på gulvbjelkelaget.
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 innlegg
Ser jo ut til å være et gammelt hus............må alt være i vater og spikret rett da? Det hører jo liksom til at det er skjevt og skakt.
Nei egentlig ikke. Men det halvdårlig grunnede sparklet i endetre skråtaket prydet ikke sin plass. Hadde det vært gammel perlespont som var skjev men noenlunde jevn i endene, bare å male over, hadde det fått bli sittende. Nå så jeg hvorfor taket henger ned. Utskjært ordentlig i bjelkelaget for avløpet. Og kanskje ikke så bra forsterket. Donkraft og litt forsterkning tror jeg.
hadde en lignende situasjon, veldig skjevt tak og ganske lav takhøyde. satte bare nytt spont virke over det gamle, tenkte at skjevheten hørte til sjarmen. hvis man ikke skal trekke masse ny elektrisitet i taket til spotter og sånt, føles det unødvendig å lekte ned.
Klikk her for å svare

