1.887 lest ·
2 svar
2k lest
2 svar
Rive innvendig vegg (lettbetong), hvordan få det pent?
Holder på som best og river et par innervegger i tegl. Etter å ha lest deres gode tips i andre tråder her på forumet, skjer dette ved hjelp av en god bajonettsag med grovt blad, noe som gjør arbeidet mye enklere.
Nå er spørsmålet mitt hvordan avslutter man arbeidet så det blir pent? Den siste biten mot taket regner jeg med at jeg ikke vil komme til med bajonettsagen siden jeg ikke kan legge bladet flatt mot taket. Skal man kjøpe en håndsag og sage langs med taket, sparkle over og male.. eller hva er standard?
For den veggen som gjenstår kan det være slik at taket er litt lavere på den ene siden. Har dere noen gode tips på hvordan man i så fall gjør det for å få det pent?
Nå er spørsmålet mitt hvordan avslutter man arbeidet så det blir pent? Den siste biten mot taket regner jeg med at jeg ikke vil komme til med bajonettsagen siden jeg ikke kan legge bladet flatt mot taket. Skal man kjøpe en håndsag og sage langs med taket, sparkle over og male.. eller hva er standard?
For den veggen som gjenstår kan det være slik at taket er litt lavere på den ene siden. Har dere noen gode tips på hvordan man i så fall gjør det for å få det pent?
JanneJanne123
Huseier
· Stockholm
· 2 911 innlegg
JanneJanne123
Huseier
- Stockholm
- 2.911 innlegg
Enklest er jo å beholde en liten del av veggen øverst. Det løser jo både eventuell høydeforskjell og taksparkling, som er ganske vanskelig å få til pent. Ulempen er jo tydelig at da har man jo fortsatt som en litt større list igjen i taket etter rivningen.
Hvordan gjorde du det, Walle?W Walle99 skrev:Holder på som best og river et par innervegger i tegl. Etter å ha lest deres fine tips i andre tråder her på forumet skjer dette med en god bajonettsag med grovt blad, noe som letter arbeidet betraktelig.
Nå er spørsmålet mitt hvordan avslutter man arbeidet slik at det blir pent? Den siste biten mot taket regner jeg med at jeg ikke vil kunne nå med bajonettsagen siden jeg ikke kan legge bladet flatt mot taket. Skal man kjøpe en håndsag og sage langs taket, sparkle over og male... eller hva er standard?
For den veggen som blir igjen kan det være at taket er litt lavere på den ene siden. Har dere noen gode tips på hvordan man i så fall gjør det pent?
Klikk her for å svare