Hei!
Vi vil rive en vegg i huset vi har tenkt å kjøpe og lurer på om noen her kan hjelpe oss med å sjekke om den veggen vi vil fjerne er bærende!?
Veggen det gjelder er den mellom kjøkken og stuen i andre etasje "første etasje på retningen", lengden vi tenkte å fjerne er ca 6-7 meter..

Mvh Admir Gulvplan og fasadetegninger av et hus, viser detaljer for kjøkken og stue hvor en vegg skal rives. Rullet papir med blått trykk.

Huset har frittbærende takstoler av fagverkstype så ingen vegger i overetasjen er bærende.

• Liker
Dan_Johansson
  • Laddar…
Hei!
Takk for raskt svar
Jeg har lest husets Tekniska Beskrivning og der står det at innervägg bärande så det var derfor jeg lurte, jeg legger ved et bilde av den og håper du kan tyde den bedre enn meg!
Bilde av teknisk beskrivelse av hus med detaljer om bærende innervægger, materialer og tykkelse. Tekst på dokumentet er håndskrevet og maskinskrevet.

Tilsvarende vegg på etasjen under er bærende.

Det er en konsekvens av at noen har fylt ut et skjema som ikke er tilpasset situasjonen. Det er ingenting å bry seg om.

• Liker
Dan_Johansson
  • Laddar…
Veggene i første etasje må kunne bære bjelkelaget mellom første etasje og overetasjen. Det påvirkes ikke av hvordan takstolene er utformet.

• Liker
Dan_Johansson
  • Laddar…
Jeg er så takknemlig for deres raske svar.
Stort stort takk..
Så med andre ord er det bare å rive veggen og få en åpen flate uten noen bjelker eller stolper som er i veien!?

Ja.

• Liker
Admir1980
  • Laddar…
Hvilken gruppe og hvilken mottakelse, stor takk..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.