Hei!
Jeg skal bygge om kjøkkenet mitt, og planen er å rive en vegg og tette igjen gassen da jeg skal bytte til elektrisk komfyr. Jeg tror imidlertid at gassrøret er i veggen og lurer på om dere har tips til hvordan jeg skal gå frem? Bør man rive veggen eller ta hånd om gassen først? Eller skal jeg sørge for at snekkere er på plass for å rive veggen samtidig som gassinstallatøren er der?
Jeg legger ved et bilde av hvordan røret sitter.
Tusen takk!
Pernilla
Jeg skal bygge om kjøkkenet mitt, og planen er å rive en vegg og tette igjen gassen da jeg skal bytte til elektrisk komfyr. Jeg tror imidlertid at gassrøret er i veggen og lurer på om dere har tips til hvordan jeg skal gå frem? Bør man rive veggen eller ta hånd om gassen først? Eller skal jeg sørge for at snekkere er på plass for å rive veggen samtidig som gassinstallatøren er der?
Jeg legger ved et bilde av hvordan røret sitter.
Tusen takk!
Pernilla
Ja, akkurat det er en leilighet. Fikk svar fra en gasinstallatør som også skrev at det kan være sånn at stammen går derC cpalm skrev:
Takk! Bra å vite. Håper at jeg ikke blir sittende med gasskomfyr. Hatt det i massevis av år og liker bedre induksjon. Har spurt foreningen så krysser fingrene!Isakare skrev:
Ja, det er bedre å spørre først, det er mange som ikke har sjekket dette, og står da med platetopp/ovn som ikke kan brukes, og det blir litt kjedelig.P prunila skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 251 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.251 innlegg
Kan du ta et bilde av ditt sikringsskap så burde det gå an å se om du har mulighet til å koble til en trefasekomfyr. Hvis du bare kan ha en enfasekomfyr og i tillegg med lav effekt (sikring med lav ampere) så blir du begrenset i hvordan du kan bruke elektrisk komfyr.P prunila skrev:
Det er dessverre kun enfase. Men elektrikeren sa at det gikk an å koble til induksjon uansett men at man ikke kan bruke boost-effekten.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 251 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.251 innlegg
Det der er jo en moderne el-sentral.
Finnes det noen gruppefortegnelse som forklarer hva nummer 3 brukes til?
Det ser jo mest ut som tre forskjellige faser som skal brukes til en komfyr.
Et bilde der man kan se den høyre delen av øvre raden rett forfra kan være bra også.
Om det bare er enfase på 20 A til komfyren, så er det mer enn bare boost-funksjonen som ikke kan brukes uten da blir det flere begrensninger..
Det ser jo mest ut som tre forskjellige faser som skal brukes til en komfyr.
Et bilde der man kan se den høyre delen av øvre raden rett forfra kan være bra også.
Om det bare er enfase på 20 A til komfyren, så er det mer enn bare boost-funksjonen som ikke kan brukes uten da blir det flere begrensninger..
Aha men det høres jo bra ut at den er modern! Takk så myeBirgitS skrev:
Det der er jo en modern el-sentral.
Det ser jo mest ut som tre ulike faser som skal brukes til en komfyr.
Et foto der man kan se den høyre delen av øvre rad rett forfra kan være bra også.
Om det bare er enfase på 20 A til komfyren så er det mer enn bare boost-funksjonen som ikke kan brukes, uten da blir flere begrensninger..
Ja, han nevnte at man kanskje ikke kan ha alle platene i gang samtidig men det har jeg aldri. Tror du at det er noe annet som kanskje ikke fungerer?
Det ser ut til å være trefase inn til leiligheten i alle fall. Så kanskje man trenger å trekke ny kabel fra sentralen til komfyren, men det er kanskje ikke en stor jobb når man uansett river og bygger nytt?
Ah, så glad jeg blir! Elektrikeren kommer til å måtte trekke om uansett. Så deilig å vite at det mest sannsynlig er trefas da!useless skrev:
Spør en kokk hva han synes om induksjon!P prunila skrev:
Da Per Morberg var i TV4 studio og lagde mat, sa han om platen ”hva er dette for dritt, kast det ut og skaff en ordentlig komfyr med gass”
Legg merke til at det ikke er induksjonsplate i et matlagingsprogram, men glassplate med halogen!