Etter den årlige vasken av verandaen med høytrykkspyler oppdaget vi at det dryppet vann fra skjøten mellom vegg og innertak omtrent rett under verandadøren. For øvrig er det liggende panel noen desimeter ned under verandaen, men jeg innså at det under døren bare er en ubeskyttet regel, så jeg mistenker at det er der det har rent ned. Antar at det burde vært en plate der som beskyttelse? Litt usikker på konstruksjonen med støpt grunn og hvordan man fester trekonstruksjonen ovenfor, er det risiko for vannskade? Jeg tenker at i gulvet som ligger innenfor er det også isolasjon. Vet dog ikke hvor langt inn den ligger. Døren har jo en karm så det burde jo finnes et spenn. Takknemlig for tanker, lignende erfaringer og så videre.

Et bilde hadde gjort det enklere.

• Liker
Fadai
  • Laddar…
En treterrasse med en glassdør i bakgrunnen, pekende rød pil mot dørterskelen. sorry, trodde den var med..:oops:

Mener du at det ikke finnes noen terskelplate/blekk?

Det sitter en tynn plate på døren men ingenting som dekker, det er ubehandlet regel som lyser gjennom ved pilen

Da er det nok feil. Vann renner sikkert rett inn i veggen.

Spørsmålet er egentlig hva som bør skje nå. Kan jeg håpe at vannet "bare" har fulgt reglen og veggen ned og så snart vannstrømmen har stoppet vil tørke av seg selv, eller er det en risiko for at vannet har samlet seg/sugd opp i isolasjon og at jeg må rive gulvet..?

Ja, det er mulig.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.