Hei! Har et hus fra 64 som vi kjøpte for 2 år siden. Begynte med å fjerne all vegetasjon de tidligere eierne insisterte på å plante rundt huset som villvin, klatreroser osv. For å få alt til å klatre bedre har de satt spiker i fugene og deretter bundet det ståltråd som plantene kunne bruke for å klatre oppover. Tenkte at det er på tide å fikse det nå. Kan man bare fylle igjen hullene med type https://www.bauhaus.se/murbruk-m2-5-20kg-sack ?

• Murvegg av røde teglstein med små hull i fugene, trolig fra fjerning av spikre brukt for klatreplanter. Sort nedløpsrør til venstre.
Jeg laget lignende hull i min med Weber B-bruk. Fungerte fint!

Hvordan kontrollerer man at man ikke bruker en for hard mørtel som risikerer å skade eksisterende fug eller teglsteinene?

Kjør på husfix (finnes ferdigblandet) ellers er jo C-bruk "mykere"...

hva jeg husker fra brukt husfix tidligere så er den ganske hvit i fargen, C-bruk ville nok stemt bedre fargemessig.

Ser ut som et c-bruk men kan være kalk også men på så små reparasjoner så kvitter det litt.
Kjøp et c-bruk med stor ballast, stopp i hullene og vent minst tre dager.
Bland saltsyre 30% med 4 deler vann og pensle på reparasjonen og la det sitte i 5 min før du skyller bort, så skal det knapt synes.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.