Jeg har kjøpt en baderomskommode som ble ødelagt i transporten. Jeg har nå fått den gratis, og i stedet for å kjøpe en ny for 5000:- vurderer jeg nå å reparere hjørnet og sprøytlakke hele den. Jeg har fjernet det som var knust og skal nå bygge opp med en form for masse som jeg senere kan slipe på. Jeg antar at det er for mye borte til å legge på finspackel? Har dere noen andre ideer?

• Beskadiget hjørne på et hvitt baderomsmøbel med avskallet kant, viser et metallhengsel nær skadeområdet.
S
Bruk snekkersparkel. Du kommer ikke til å trenge å sprøytelakkere hele, men du kan male med en snekkerfarge glans 20 på snekkersparkelen når du har slipt det. Det er bare du som kommer til å tenke på at skaden har vært der!

Plasticpadding

Bygge opp med epoxy, Araldit el dyl.
Alternativt ta bort mer materiale og lime på en ny bit i tre som kan slipes ned.

Takk! Bra tips fra alle! Ja Stadsfiskalen jeg tror egentlig at du har rett der ang lakken. Hva tror dere er best på lang sikt? å sette inn en ny trebit er kanskje det som er mest bestandig? Epoxy føles også stabilt, men kanskje vanskelig å bearbeide ved sliping?

Takk for deres tips! Det gikk veldig fint. Bygde først opp med loctite epoxypasta og avsluttet med snickerisparkel. Det ble så bra som helst.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.