Hei!
Jeg skal/har satt opp hyller i en lettbetongvegg. På et sted var jeg bekymret for å treffe elektriske kabler i veggen og regnet med at jeg hadde ca 3 cm å jobbe med. Prøvde å sette et grovt gipsanker i veggen på det stedet (tok også noen ekte lettbetongplugger der jeg visste at jeg kunne bore dypere).

Gipsankerne ser ut til å fungere bra bortsett fra på en hylleplate der jeg skrudde dem ut en gang for mye for å ekstra sjekke at ingen elektriske kabler var blitt kuttet av...

Da jeg prøvde å legge litt vekt på konsollen løsnet de ganske raskt. Forsøkte å løse situasjonen ved å fylle hullet med konstruksjonslim og la det herde med konsollen fastskrudd i limet. Men det føles heller ikke holdbart nok.

Noen tips på hvordan man løser det? Vil altså ikke flytte konsollen siden resten av hyllen er på plass.

Takk på forhånd, Jakob.
 
  • En hvit vegg med to hylleknekter, en av dem mangler et hylleplan, og det ser ut som den er forsøkt reparert med konstruksjonslim.
For å tydeliggjøre, jeg trodde det var en gipsvegg først og kjøpte derfor gipsanker. Det tok meg en stund å innse at det ikke var det, nylig kjøpt leilighet for første gang. Og da var skaden i prinsippet allerede skjedd.
 
Jakob Vinkås Jakob Vinkås skrev:
For å klargjøre, jeg trodde det var en gipsvegg først og kjøpte derfor gipsankre. Det tok meg en stund å innse at det ikke var det, nylig kjøpt leilighet for første gang. Og da var skaden i prinsippet allerede skjedd.
Hei Jakob. Jeg har gjort nøyaktig det samme 😓 ser at det var en stund siden - hvordan løste du problemet til slutt?
Mvh // Johan
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.