Bor i leilighet og har for ny trekking av avløp pigget opp toalettgulvet i betong for å komme ned til etasjen under (underhimling med type ecophoneplater). Nå lurer jeg litt på hvordan jeg best kan støpe igjen hullene, et 200 x 400 mm med grove kanter og et diamantboret hull for det gamle doavløpet. Gulvet er mellom 150 - 200 mm tykt.

Jeg har tenkt å spenne fast en støpeformbunn med en tynn wire mot en tverrstang av noe vinkeljern. Da spennes formbunnen fast mot taket/gulvets underside. Tetter formbunnen med stengelist slik at betongen ikke siver vekk mot det litt ujevne taket.

Hvordan får man best vedheft, spesielt på det klinisk glatte diamantborede hullet? Ruge opp overflaten eller pikke til grovere overflate? Smøre til en slam av betongbruket eller spesielt slammingsbruk? Eller primer? Det blir jo litt vanskelig å forvande spesielt mye da det ikke bør/får søles vann nedover.

Armering? Trenger jeg å bore og stikke inn litt jern? Er det
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.