I og med at du har lettbetong så trenger du lavalkalisk C-mørtel, type denne:K Koppen73 skrev:
https://www.hornbach.se/p/putsbruk-c-finja-lagalkaliskt-25kg/6046269/
Jeg ville lagt litt pussnett der det mangler mer enn 20-30 mm som man får pusse i noen lag..
Så kan man bruke gipsmørtel for det siste fine siden C-mørtelen er grov, jeg ville ikke revet veggene både dyrt å oppføre nye og mye mer jobb😊
Tusen takk for hjelpen!👍👍 skal prøve dette i morgen så får vi se hvordan det går.Rejäl skrev:I og med at du har lettbetong så trenger du lavalkalisk C-mørtel typ denne:
[lenke]
Jeg hadde lagt i litt pussnett der det mangler mer enn 20-30mm som man må pusse i noen lag..
Deretter kan man bruke gipsmørtel for det siste fine da C-mørtelen er grov, jeg ville ikke revet veggene både dyrt å oppføre nye samt en masse mer jobb😊
Jeg har reparert mange skader m.m. i akkurat lettbetong med vanlig gipsmørtel. Du har sikkert rett, men for meg har gipsmørtel fungert bra. Hva gjør C-mørtel bedre i dette tilfellet?Rejäl skrev:I og med at du har lettbetong så trenger du lavalkalisk C-mørtel, som denne:
[lenke]
Jeg hadde lagt i litt pussnett der det mangler mer enn 20-30mm som man får pusse i noen lag..
Deretter kan man bruke gipsmørtel for det siste fine siden C-mørtelen er grov, jeg ville ikke ha revet veggene både dyrt å oppføre nye samt en masse mer jobb😊
Gipsbruk funker, men det blir mer homogent med tradisjonell puss som han har på de resterende delene av veggen, hadde det vært grunnere og mindre skader så hadde jeg også bare brukt gipsbruk😊J Johan456 skrev:
Lavalkalisk C-bruk er det man trenger mot lettbetong når man velger pussbruk innendørs.
Klikk her for å svare