Hei!
Støtte på en eller annen form for materie inne i veggen som boret skled på et stykke inn, noe som resulterte i at borehullet ble utvidet sidelengs og plugg/skruen fester ikke fordi hullet er for stort og ikke rundt lenger.
Finnes det noe man kan bruke for å "reparere hullet"? Jeg vil gjerne ha det der det er, og det beste ville vært om man kunne fylle det med noe som herder nok til at det går an å bruke samme sted igjen for nytt forsøk til boring.
Andre tips mottas også!
Vennlig hilsen
_Salt_
Støtte på en eller annen form for materie inne i veggen som boret skled på et stykke inn, noe som resulterte i at borehullet ble utvidet sidelengs og plugg/skruen fester ikke fordi hullet er for stort og ikke rundt lenger.
Finnes det noe man kan bruke for å "reparere hullet"? Jeg vil gjerne ha det der det er, og det beste ville vært om man kunne fylle det med noe som herder nok til at det går an å bruke samme sted igjen for nytt forsøk til boring.
Andre tips mottas også!
Vennlig hilsen
_Salt_
Gjør rent hullet nøye først. Et sugerør brukt som blåserør er ganske effektivt for å få ut støv langt inne. Ta deretter 2-komponent epoxy eller plastic padding og fyll hullet. La det stå noen dager. Bor nå forsiktig
Et alternativ jeg har tatt til i noen rett og slett håpløse vegger var å bore ut litt slik at hullet ble konisk med åpningen som minste del. Så tok jeg ganske enkelt en gipsekspander
Et alternativ jeg har tatt til i noen rett og slett håpløse vegger var å bore ut litt slik at hullet ble konisk med åpningen som minste del. Så tok jeg ganske enkelt en gipsekspander
En variant som jeg pleide å kjøre med i et hus der det alltid ble store kratere hver gang man boret var som følger
1) Bore der jeg skulle
2) sparkle igjen hele det store hullet
3) trykk inn en plugg i sparkelen der den var tenkt å sitte
4) La sparkelen tørke
5) skru opp kroken til bildet eller hva det var som skulle opp
Mao det tok alltid et par dager å få opp et bilde etter at man først hadde fått fingeren ut og begynt
1) Bore der jeg skulle
2) sparkle igjen hele det store hullet
3) trykk inn en plugg i sparkelen der den var tenkt å sitte
4) La sparkelen tørke
5) skru opp kroken til bildet eller hva det var som skulle opp
Mao det tok alltid et par dager å få opp et bilde etter at man først hadde fått fingeren ut og begynt
Klikk her for å svare