I kåken har jeg fra gammelt av en del veggplater i sponplate. Noen vegger gipses jeg. Men på noen steder beholder jeg sponplaten som ytterste plate. Ofte avhengig av at jeg ikke vil bryte opp plassmalte lister mm.

Men det sprekker jo i plateskjøtene. Jeg har testet en del forskjellige metoder. Blant annet lime remser med lim osv. Men de sprekker det også. Men hvordan er det med renovasjonstapet? Det er jo ganske tykt og ser ut til å være sterkt. Tror dere det ville løse plateskjøtene? Kanskje ikke hjørner altså. Men de plane skjøtene?

• Liker
Ella Frejsson
  • Laddar…
O Olf Oggler skrev:
I kåken har jeg siden gammelt en del veggplater i sponplate. Noen vegger gipser jeg. Men på noen steder beholder jeg sponplaten som ytterste plate. Oftest fordi jeg ikke vil bryte opp plassmalte lister osv.

Men det sprekker jo i plateskjøtene. Jeg har testet en del ulike metoder. Blant annet lime remser med lim osv. Men de sprekker det med. Men hva med renoveringstapet? Det er jo ganske tykt og virker å være sterkt. Tror dere det ville fikse plateskjøtene? Kanskje ikke hjørner altså. Men de plane skjøtene?
Om du kjøper en med glassfiber i så holder det. F.eks. denne: https://www.durosweden.se/renoveringstapeter/easy-cover-1-rlr. Suger en del maling dog

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
Det der var et bra tips. Gipsplate på rull, typ. Takk.

De er stiv, så den fungerer ikke å bøye i, eller rundt hjørner.

Den der glassfiberarmerte renoveringstapeten som det lenkes til en bit opp i tråden. Fungerer den å lime rett på osb tro? Går det å få til en ok veggflate på den måten?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.