Hva tror dere om dette? Jeg hyret en snekker for å bygge om en gammel terrasse, og vi byttet hele rekkverket og stolpene som ble bygget med ubehandlet treverk fordi riktige dimensjoner ikke finnes som impregnert. En del av terrasserekkverket råtner nå. Det er ikke sånn at man risikerer å falle ned ennå, men treverket er mykt og man kan plukke bort råtnede trestykker. Problemet som jeg ser det er at snekkeren overhodet ikke beskyttet endeveden før han bygget det opp, men det ble bare malt etterpå (med fasademaling Alcro Bestå) som ferdig konstruksjon. Jeg sa det da også, men som jeg husker det, så sa han at det ikke var tid til det. Alternativt at han måtte fakturere for å gjøre det selv, men at han sa at det ikke var nødvendig. Min magefølelse sa da at dette er dårlig. Men samtidig er det ikke noe jeg kan ... men er det ikke selvsagt at man oljer eller på en annen måte beskytter endeved før man bygger? Hvordan ville dere gjort det? Er det mulig å reklamere?

Du har nok ingenting å komme med, du sier selv du visste at det trolig burde gjøres men likevel avsto du, er det ditt eller hans feil? søkte du videre info fra annet hold da du tross alt ikke helt stolte på håndverkeren?

Hvilket vedlikehold har du gjort på disse 7 årene samt hvor ofte?

M mattias1343 skrev:
Du har nok ingenting å komme med, du sier selv du visste at det trolig burde gjøres men likevel avsto du, er det ditt eller hans feil? søkte du videre info fra annet hold da du tross alt ikke helt stolte på håndverkeren?

Hvilket vedlikehold har du gjort på disse 7 årene samt hvor ofte?
Du har selvfølgelig rett men min tanke er at dersom det er normalt å alltid beskytte endetrærne så kanskje jeg kan få ham til å hjelpe meg bytte ut rekkverket. Problemet er jo endetrærne og disse kan jo ikke vedlikeholdes. Forstår ikke ditt siste spørsmål, man maler vel aldri oftere enn hvert syvende år?

• Liker
Asta99
  • Laddar…
U
Tror ikke at "det manglet olje" som er det største problemet. Jeg ville sagt at det er valget av farge til det formålet. Plastfarge på alle overflater der det kan forekomme stående vann vil lede til råte.

• Liker
ViktorHg og 2 andre
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
Tror ikke at «det manglet olje» som er det største problemet. Jeg ville sagt at det er valget av maling til det formålet. Plastmaling på alle overflater hvor det kan forekomme stående vann vil føre til råte.
Aha, takk. Visste jeg ikke. Det forklarer kanskje...hmmm.

U Utsliten och utdömd skrev:
Tror inte att ”det saknades olja” som är det största problemet. Jag skulle säga att det är valet av färg till det ändamålet. Plastfärg på alla ytor där det kan förekomma stående vatten kommer leda till röta.
Det här tycker jag då att snickaren borde ha sagt något om, dvs val av träskydd...eller??

U
P PBord skrev:
Dette synes jeg da at snekkeren burde ha sagt noe om, dvs valg av trebeskyttelse...eller??
Jeg trodde du sa at han var snekker?

• Liker
Trappa
  • Laddar…
Hvem malte og hvorfor maler dere altanrekkverk som man kun kan olje eller såpeskure…

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hvem malte og hvorfor maler dere altanrekkverk som man kun kan olje eller såpeskure…
Fordi man kanskje vil ha en spesifikk farge på det utrykte virket? dumt spørsmål….

H Holmspel skrev:
For at man kanskje vil ha en spesifikk farge på det Otryckta virket? dumt spørsmål….
Nei, nå spurte jeg ikke deg Adolf!

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nei, nå spurte jeg ikke deg Adolf!
Tøffing! ;)

H Holmspel skrev:
Hardhaus! ;)
Puss!:heart:

V
P PBord skrev:
Hva tror dere om dette? Jeg hyret en snekker for å bygge om en gammel terrasse, og vi byttet hele rekkverket og stolper som ble bygget med ubehandlet tre fordi riktige dimensjoner ikke finnes som trykkimpregnert. En del av rekkverket råtner nå. Det er ikke sånn at man risikerer å falle ned ennå, men treet er mykt og man kan plukke bort råtne tredeler. Problemet som jeg ser det er at snekkeren ikke beskyttet endeveden i det hele tatt før han bygde det, han malte bare etterpå (med fasademaling Alcro Bestå) når konstruktionen var ferdig. Jeg sa det også da, men slik jeg husker det sa han da at det ikke var tid til det. Alternativet at han måtte belaste for å gjøre det selv, men at han sa det ikke var nødvendig. Min magefølelse sa da at dette er dårlig. Men samtidig intet jeg kan... men er det ikke opplagt at man oljer eller på en annen måte beskytter endeveden før man bygger? Hvordan ville dere gjort det? Går det an å reklamere?
Men kjære vene. Du visste at det var feil, lot det være så i 7 år.

Hva du kan ikke. Hvordan kan du da sitte og skrive at det er feil?

BirgitS
V Villaägarenr1 skrev:
Du visste att de va fel, lät de va så i 7 år.
Nei, TS visste ikke det fordi snekkeren sa at det var korrekt.
Siden når er det verre å tro at en håndverker taler sannhet enn å være en håndverker som lyver?

• Liker
ToRy
  • Laddar…
V
BirgitS BirgitS skrev:
Nei, TS visste ikke det fordi snekkeren sa at det var korrekt.
Når er det verre å tro at en håndverker snakker sant enn å være en håndverker som lyver?
Er det håndverkerens feil at ts ikke vedlikeholder terrassen sin. Det burde man forstå. Ganske åpenbart.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.