Hei!
Skal bytte panel og har en gammel loftsluke på gavlen som delvis er grunnen til at vi må bytte panel. Tidligere eier hadde saget ut en flate mellom stenderne og laget en loftsluke. Veldig fint... bortsett fra at det lekket inn vann i sprekkene rundt.
Nå tenker jeg å lage en ny luke og lurer på om det er noen som kan gi tips om hvordan man kan lage en "vanntett" luke som åpnes utover (eller innover om det kreves).
Tenker å bruke vindusbeslag over luken, men hvordan hindrer man at regnet trenger inn i de øvrige sprekkene?
Bildet er av den nåværende luken.
Takk for hjelpen
Jimmy Pernermark

• Rød yttervegg med en gammel vindusluke, hengsler og en enkel låsemekanisme.
Hei.
Akkurat som du setter blikk oppe kan det jo være en idé å sette nede. På den høyre siden kan du sette en "lepp" (stående planke) som beskyttelse. Venstre side er mer utfordrende. Om den gikk innover kunne man gjort det samme. Jeg antar at en gummibeskyttelse kan brukes slik at luka kan åpnes utover?

L lellef skrev:
Hei.
Akkurat som du setter blekk oppe kan det jo være en idé å sette nede. På den høyre siden kan du sette en "lepp" (stående planke) som beskyttelse. Venstre side er vanskeligere. Om den gikk innover kunne man ha gjort det samme. Jeg antar at en gummibeskyttelse kan brukes så luken kan åpnes utover?
Takk for innlegget… blir nok så jeg gjør.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.