13th Marine 13th Marine skrev:
[bilde]
Mål fra baksiden på "stommen" til veggen, det blir målet A, som du skal ha i overkant.
Når du måler fra A så måler du horisontalt og får direkte høyden B.
Deretter kapper du ifølge C.
Men hvordan vet jeg hvor høyt opp jeg skal måle fra baksiden på stommen til veggen?

du skal måle fra gulvet til taket der du vil at baksiden skal være. Skal den stå mot veggen så måler du ved veggen.

M Förstagångsköparen skrev:
Men hvordan vet jeg hvor høyt opp jeg skal måle fra baksiden på stommen til veggen?
Du kan måle A akkurat som jeg viste på bildet, fra der skråtaket møter veggen til platens kant.
Den kan også måles ved gulvet.

I stedet for B kan du bruke høyden fra gulvet til der skråtaket begynner.

Sjekk at platen er i lodd før du måler.

• Liker
Mjärn og 1 annen
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Du kan måle A akkurat som jeg viste på bildet, fra der skråtaket møter veggen til platens kant.
Den kan også måles ved gulvet.

I stedet for B kan du bruke høyden fra gulvet til der skråtaket begynner.
Det er 32 cm igjen til veggen. Det vises ikke på bildet men selve skråtaket er 90 cm skråtak. Garderoben er 58 dyp og skal stå ytterst (der taket begynner å helle).

Plasser en laser på gulvet 58 cm ut (om det er dybden på garderoben. Som lyser opp på veggen så får du linjen og måle på veggen mot skråtaket. Så høyden mellom gulv/skråtak lengst inne..

Det kommer altså bli et tomrom bak?
Da flytter du linjen A oppover til den blir 58 cm.

M Mellanbarn skrev:
Det kommer altså bli et tomrom bak?
Da flytter du linjen A oppover til den blir 58 cm.
Ja akkurat. Hva mener du med oppover?

Oppover mot taket. Linjen A skal være horisontal, (vannrett, parallell med gulvet) Når målet fra skråtaket til din plate er 58 cm (A) har du funnet hvor snittet C skal begynne.

Kjøpte en smygvinkel. Ble bra!

• An OSB-plate kuttet i en smygvinkel som passer til veggen og taket.
  • Liker
Happifejz
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.