Har et hus i lettbetong bygget på plate på mark.
På et sted der det er litt større vinduspartier er det en yttervegg under vinduspartiet bygget med trestendere og vanlig glassull som jeg holder på å bytte ut.
Bygger veggen i henhold til treveilederen, har svillen mot svillepapp men usikker på de to ytterste stenderne som ligger mot lettbetongveggen.

Tenkte å brette vindsperren over de stenderne jeg har ringet inn i rødt som festes mot betongveggen.
Har tegnet ut vinduspartiet, stenderne, betongveggene/platen samt svillepappen i bildet nedenfor. Er det riktig gjort? Finner ingenting om hvordan jeg skal gå fram når jeg søker rundt.

https://www.traguiden.se/konstrukti...ttreglar/anslutning-mot-betongplatta-pa-mark/

• Tegning av vindusparti med trestendere og betongvegger, to stendere markert i rødt mot lettbetong. Syllpapp nederst på tegningen.
richardtenggren
Pallbrickor er fine som avstandsstykker, finnes i 2, 5 og 10 mm, kanskje flere tykkelser :)

richardtenggren richardtenggren skrev:
Pallbrickor er fine som distanser, finnes i 2, 5 og 10 mm, kanskje flere tykkelser :)
Så tette med fugeskum?

Hvordan får man tett der så det ikke regner inn i skjøten mellom regel og betongvegg?

R roberob skrev:
Hvordan tetter man der slik at det ikke regner inn i skjøten mellom regel og betongvegg?
Ble 5mm pallningsbricka og fugeskum

• Trevegg med påført fogskum langs vinduskarmen, treverk og underlag av betong.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.